Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Tereza H. Výměna manželek Útok na mešitu Věra Bílá

Nejnovější kauzy

Největší skandály Novy: Rvačka moderátorek, chrochtání a 10 miliard ztráty pro ČR!

+ Dalších 11 fotografií
25 LET NOVY
Za čtvrtstoletí televize Nova se toho událo dost pěkného, na pověsti nejsledovanější české televize ale i tak ulpěly nějaké ty kaňky. Které byly ty největší, na něž nejde zapomenout?

Bitka hvězd

Stalo se to 17. 7. 1997. Někdejší moderátorka Televizních novin Jitka Obzinová (55) přišla do maskérny za kolegyní reportérkou a moderátorkou Kateřinou Kašparovou (50) kvůli výtkám, že o ní měla údajně rozhlašovat, že má spát s šéfem zpravodajství Janem Vávrou. Na tomto průběhu se obě později shodly. Pak už se jejich popis události lišil. Podle Kašparové jí měla dát Obzinová facku, po níž byla v pracovní neschopnosti s pohmožděným ramenem a lehkým otřesem mozku.

Obzinová naopak tvrdila, že to na ni kolegyně ušila, že jí říkala, jak bude litovat a zranění narafičila.

Události každopádně měly ten spád, že za pár měsíců Kašparovou vyhodili z Novy. Ta následně vydala dvě knihy a vedla několik soudních sporů. Podle dostupných informací minimálně některé z nich prohrála.

Zatímco Kateřina už se na výsluní nikdy nevrátila (dělala manažerku houslisty Pavla Šporcla, vedla hospůdku a doteď se věnuje pokeru a péči o zvířata), Obzinová je už deset let vedoucí zpravodajství televize Prima. Odtud po konfliktu s ní odešlo už několik reportérů.

Prasečí chřipka a nadávání policii

Před deseti lety si někdejší šéfreportér Novy Jiří Dlabaja s pár kolegy dělal na blogu ve videu srandu z prasečí chřipky chrochtáním. Bylo to tehdy citlivé téma, takže i když sám Jiří tvrdil, že nemoc nechtěl zlehčovat, vedení televize to posoudilo jako závažné porušení kázně a etického kodexu a rozloučilo se s ním.

Dlabaja se ještě ten samý rok stal mluvčím státního železničního podniku AŽD Praha, na stránkách organizace je na této pozici uvedený dodnes.

Průšvih následovaný vyhazovem zažil i královéhradecký krajánek Novy Filip Pultar kvůli skandálnímu videu, v němž sprostě nadával policistům a chtěl se zbavit pokuty přes policejní mluvčí. Šéfům zpravodajství se ho ale po čase zželelo (coby otec několika dětí živil rodinu) a vzali ho zpátky.

10 miliard Američanům

Když televize Nova začínala, do rozjezdu peníze investoval přes jednu dceřinou společnost americký investor CME. Vysílací licenci však kupodivu měla jiná společnost, CET 21, čehož pět let po zahájení vysílání pomocí různých kliček využil generální ředitel Vladimír Železný a podařilo se mu trhnout. Následovala řada komplikovaných soudních sporů, které vyústily v to, že Česká republika Američanům v arbitráži musela zaplatit deset miliard korun za neochránění jejich investic.

Nova postupně měnila majetkovou strukturu, nakonec ale stejně skončila zpátky plně v rukách společnosti CME, jíž patří doteď.

Mohlo by vás zajímat

Další články