Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Jolanda Extra Host (pořad) Peče celá země Mandrage

Nejnovější kauzy

Slavná česká tiktokerka Arie Táborská alias glittery_chloe: TikTok je jako sněhová koule

Zdroj:
+ Dalších 10 fotografií
fenomén
Arie Táborská (30) vystupuje na TikToku pod přezdívkou glittery_chloe a patří mezi top 3 české účty. Má něco přes 3 300 000 sledujících a její nejoblíbenější video s více než 13 miliony lajků (srdíček) vzniklo teprve před dvěma měsíci. A tohle tiktokové virtuální impérium se jí podařilo vybudovat za uplynulých 12 měsíců. Znáte ji?

Sociální síť TikTok je fenoménem, který nabírá na síle každým dnem. Kromě bláznivých videí na něm najdete i ta esteticky příjemná. Právě ta jsou hlavním tématem české tiktokerky, která si říká glittery_chloe a v počtu sledujících se lepí na paty nejsledovanějšímu českému tiktokerovi Ondymu Mikulovi.

Přinášíme vám s ní exkluzivní rozhovor.

Mohla by ses našim čtenářům představit?

Jmenuji se Arie Táborská, je mi 30 let a původem jsem z Chomutova. Posledních pár let žiji v Praze a živím se jako masérka a fotomodelka.

Jak a kdy jsi objevila TikTok?

Objevila jsem ji ještě v době, kdy fungovala pod jménem Musical.ly asi před třemi lety. Zahlédla jsem ji u kamarádky a hrozně mě nadchla. Zpočátku jsem tvořila jen videa pro pobavení a „lip sync“ (tiktokeři synchronizují pohyb rtů na předem nastavenou hudbu) videa.

A proč si říkáš zrovna glittery_chloe?

Protože miluju, stejně asi jako každá holka, třpytky (anglicky glitters). Proto jsem začala s nimi pracovat jako s prvkem v mých videích a hrát si s efektem zpomalení videa. A to jméno Chloe jsem k tomu jen připojila, protože se mi líbí.

Tvoříš aktivně obsah i na nějaké jiné sociální síti, jako je třeba YouTube nebo Instagram?

Kdysi jsem YouTube zkusila, ale upřímně to nebylo něco, co by mě nějak nadchlo. A na Instagram občas přidám nějakou fotku, jinak ne. Žádný z mých účtů není ani zdaleka tak velký jako právě ten na TikToku.

Jaké je tvoje doposud nejúspěšnější video?

Zhruba dva měsíce zpátky jsem publikovala video, na kterém v tento moment mám 13,9 milionu srdíček. Doposud tomu nemůžu uvěřit, že se mi podařilo získat takové množství reakcí! Jinak příspěvků, kde se mi podařilo získat víc než milion srdíček, mám více. Myslím si, že s tak vysokými čísly jsem jediná v Česku.

Účty s velkým počtem sledujících rostou rychleji

Mohli bychom se trošku vrátit zpět, abys mi pověděla, jak jsi se vůbec dostala na těch současných 3,3 milionu sledujících?

Zhruba před třemi lety jsem si založila první profil na music.ly pinkxbarbie_of­ficial. Ten v současné době stále existuje, ale už delší dobu tam nejsem aktivní. Na něm jsem tvořila videa, ale obsahem moc nevybočoval z řady tisíců dalších podobných účtů. Zhruba po roce jsem na něm vytvořila video se svým psem a s ním se mi podařilo získat 200 000 srdíček. Do roka se mi podařilo natočit další video s podobným virálním úspěchem a měla jsem něco kolem 200 000 sledu­jících. Uvědomila jsem si, že růst profilu s velkým počtem sledujících je mnohem jednodušší než u nějakého s pár tisíci. Funguje to v podstatě jak efekt sněhové koule.

Tak to už byla solidní čísla, ne? Vnímala jsi osobně nějaké reálné změny ve tvém životě?

Jo, pro mě to v ten moment byl velký šok. Fanoušci vás začnou poznávat a část si vás začne idealizovat. A jako každý úspěch to přináší i ty, kteří ve vás vidí jen to špatné a jsou nepřejícní, ale to k tomu zkrátka patří. Dříve jsem to snášela špatně a taky jsme kvůli tomu na nějaký čas přestala. Poté jsem si založila nový účet, kde jsem točila nějakou dobu, co jsem byla zvyklá. Chvíli nato jsem se rozhodla, že potřebuji iPhone, abych měla kvalitnější tvorbu a mohla vybudovat silný profil. S novým mobilem se mi aktivita na novém účtu zvýšila a začala jsem točit i „slow mo“ (zpomalená) videa, díky kterým jsem získala 80 000 fanoušků. Kvůli narážkám na moji osobu jsem se rozhodla, že se už ve videích objevovat nebudu a začnu natáčet „aesthetic“ (obsah zaměřený na vizuální estetiku) videa. Ty se lidem hodně líbily. Například u jednoho videa jsem přes noc posbírala 1 milion srdíček a během dne mi přibylo neuvěřitelných 200 000 nových sledujících. A tím se to celé nakoplo. S každým dalším videem se můj účet stal více populární a nyní po roce fungování na něm mám 3,3 milionu fanoušků.

Kde čerpáš inspirací?

Inspiraci většinou čerpám u jiných „aesthetic“ účtů. V momentě, kdy mě některý z nich inspiruje k mé vlastní tvorbě, často jej i v příspěvku označím a snažím se jim tak pomoct. Jinak samotný nápad na realizaci přijde sám, když si něco pustím. Hned přemýšlím, jak danou věc využít nebo jak s ní pracovat.

Co je klíčové pro úspěšný účet na TikToku podle tebe?

Svůj úspěch přikládám hlavně tomu, že jsem byla odhodlaná a šla si za tím. Pokud chcete mít úspěšný profil, je důležité mít kvalitní telefon s dobrou kamerou. Hned na začátku je důležité si najít styl/obsah videí, který by vás bavil. Potom se na něj můžete zaměřit a rozvíjet jej. Vaše videa by měla mít nápaditost, styl, kreativitu. Kreativita je na TikToku klíčová. No a pak už to závisí na samotných lidech, zda se jim vaše videa budou líbit.

Většina mých fanoušků je ze zahraničí, Čechů je minimum

Máš nějaké informace o svém publiku?

Největší věkovou skupinou je 13 až 18 let. Samozřejmě je v této aplikaci i hodně starších lidí, ale toto je největší věková kategorie uživatelů, co používá TikTok. Co se sledujících týče, dominují USA, pak následuje Spojené království, Kambodža, Indie a Brazílie. Drtivá většina mých fanoušků je tedy ze zahraničí (94 %), zbytek tvoří Češi (6 %). Ženské publikum s 89,7 % převažuje nad tím mužským.

Oslovily tě už nějaké firmy nebo značky ke spolupráci?

Bohužel žádnou takovou nabídku jsem ještě nedostala. Dle mého názoru stále platí, že firmy především hledí na to, jak moc jste vlivní na Instagramu. A pravdou je, že na něm si nezakládám a nemám ho ani zdaleka tak silný jako můj TikTok účet. Ale asi bych se nebránila nějaké spolupráci.

Jaké máš plány do budoucna?

Chci mít svůj „merch“ (produkty spojené s autorovou tvorbou) a ten nějakým způsobem spojit s neziskovkou, charitou nebo něčím podobným. Rozhodně nechci na něm profitovat. Chci spojit to, co mě baví, s něčím, co bude prospěšné pro lidi, co to potřebují.

Mohlo by vás zajímat

Další články