Možný konec Smartwings je podle Babiše problém. Podporu společnosti nechává na Schillerové a Havlíčkovi
Stát by podle ministra Havlíčka mohl společnosti Smartwings pomoct třemi způsoby. Buď se zaručí za úvěry, anebo by jí poskytl přímé úvěry. Krátkodobý kapitálový vstup státu do firmy by byl až poslední variantou.
Hrozit by musela insolvence, která by ohrozila i tržby celého Letiště Václava Havla Smartwings se na nich totiž podílejí ze 30 procent. Jednání o podpoře letecké společnosti se kromě Havlíčka věnuje i ministryně financí Alena Schillerová
Babiš se ve věci angažovat nechce, protože se dobře zná s majiteli. "Je tam 3000 zaměstnanců. Někteří říkají, ať to zbankrotuje, bude sem létat někdo jiný, já myslím, že by to byla škoda, kdyby to tak dopadlo," řekl premiér webu Blesk.cz. "Já se v tom moc neangažuju, protože potom jsou vždycky nějaké různé kecy kolem, já české majitele dobře znám," dodal.
Do Smartwings Group kromě dopravce Smartwings patří také České aerolinie (ČSA), jejímž majoritním vlastníkem se skupina stala v únoru 2018. Za minulý rok přepravila 8,2 milionů cestujících. Patří do skupiny Unimex Group, jejímiž vlastníky jsou podnikatelé Jiří Šimáně a Jaromír Šmejkal. Téměř poloviční podíl má čínský investor Citic Europe.