Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Karel Gott (zpěvák) StarDance 2019 Extra Host (pořad) sametová revoluce

Nejnovější kauzy

Moderní alternativy tabákových výrobků dobývají svět: Více než polovina českých kuřáků vyzkoušela e-cigarety nebo zahřívaný tabák

Tabákový trh se v posledních letech výrazně mění. Zásadní legislativní omezení i negativní vnímání kuřáků společností je po západních zemích už i v Česku důvodem, proč se kuřácká komunita odklání od tradičních tabákových produktů a hledá vhodné moderní alternativy. Jaké jsou v Česku nejoblíbenější a jakým naopak ještě náš národ nepřišel na chuť?

Společnost jde s dobou a tudíž se po vzoru západních zemí odklání od tradičních tabákových výrobků. Kromě modernizace ji k tomu vede i čím dále tím více negativní vnímání kuřáků společností nebo omezení možností, kde se mohou cigaretu zapálit.

Méně škodlivé a společensky přijatelnější

Díky těmto nedostatkům se výrobci začali předhánět ve snaze najít vhodné moderní alternativy, které by měly být potenciálně méně škodlivé a společensky přijatelnější.

Průzkum

Jakou zkušenost mají Češi s tabákovými alternativami zjišťoval průzkum agentury IPSOS, jehož zadavatelem je společnost British American Tobacco, která v tomto segmentu na český trh dodává dva produkty – zařízení na zahřívaný tabák pod značkou glo a nově i nikotinové sáčky LYFT.

Zajímavé výsledky

Průzkum ukázal, že e-cigarety, které jsou na trhu nejdelší dobu, zná 93 % dotazovaných kuřáků a 61 % je i vyzkoušelo. Následuje je zahřívaný tabák (glo / iqos), o kterém slyšelo 86 % a 50 % respondentů jej vyzkoušelo. Třetí příčka patří žvýkacímu tabáku, kde se znalost pohybuje okolo 85 %, avšak přímou zkušenost s ním má jen 21 % dotazovaných, a to častěji muži než ženy. Všeobecně je znalost tabákových alternativ větší u mladších lidí do 35 let s vyšším vzděláním.

Zájem o novinky

„Poměrně vysoká znalost kategorie zahřívaného tabáku mezi českými kuřáky, ale hlavně jejich přímá zkušenost s ním, je pro nás povzbudivá. Potvrzuje, že čeští spotřebitelé jsou velmi otevřeni novinkám a mají o alternativy tohoto typu velký zájem. Před dvěma lety tyto produkty v Česku nikdo nepoužíval, dnes mají 160 tisíc loajálních pravidelných uživatelů. Pokud jde o glo, právě jsme překonali hranici 50 tisíc prodaných zařízení. Stále nás ale čeká dlouhá cesta, pokud jde o celkový podíl na trhu. Očekáváme, že během následujících pěti let se k novým kategoriím produktů přesune 20 procent konzumentů,“ uvedl k aktuálním datům Tomáš Tesař, manažer komunikace British American Tobacco.

Nikotinové sáčky

Ačkoli se na českém trhu novinka v podobě nikotinových sáčků, které se dávají pod horní ret s názvem LYFT, teprve rozkoukává, překvapivě ji znalo 40 % dotazovaných, přímo ji pak ale vyzkoušelo jen 11 % z nich. Přitom se jedná o skvělou alternativu pro vášnivé kuřáky do práce nebo při dlouhém cestování. Je tak zřejmě jen otázkou času, než si i novinka LYFT, která neobsahuje tabák, najde na trhu své pravidelné uživatele, kteří se rozhodnou svou závislost na cigaretách řešit touto nikotinovou alternativou.

Mohlo by vás zajímat

Další články