Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Mladý rallye závodník popsal svou nejdrsnější autonehodu: Vyletěl mimo trať v plné rychlosti

+ Dalších 5 fotografií

Filip Kohn sice začal závodit teprve nedávno, už nyní je ale považovaný za naději české rallye scény. Ve svých dvaceti letech se měří se závodníky, kteří mají násobně větší zkušenosti a jeho ambice jsou mnohem vyšší. Ve studiu Extra Hosta se rozpovídal o tom, jak začal svou kariéru závodníka a hlavně, jak vyvázl ze své zatím nejnebezpečnější nehody. 

Není tomu tak dávno, co Filip Kohn závodil jenom na simulátoru, nyní se řadí mezi největší naděje české rallye scény. „Začalo to vztahem k autům, který má můj táta, ale ty závody sám nevyzkoušel. Já jsem od malá drtil simulátory a doufal, že se někdy posadím do závoďáků,“ popisuje svou cestu v Extra Hostovi Filip Kohn, který už má za sebou i první velké karamboly. A to když na závodech ve Švédsku se svým vozem vyletěl mimo trať, a to zrovna ve chvíli, kdy se jeho závodní vůz řítil tratí rychlostí 185 kilometrů za hodinu. Osudnou se mu stala malá chyba, když netrefil vyjetou stopu.

Nejděsivější nehoda Filipa Kohna

„Šel jsem přes bok, ale naštěstí jsem dopadl na kola. Měl jsem blbě napsaný rozpis, což byla moje chyba. Zatím to byla moje nejděsivější nehoda,“ přiznal Filip, kterého v závodění podporuje nejen otec, ale i maminka. A i ta prý jeho karamboly snáší statečně.

„Ví, že je to auto bezpečné. FIA dělá vše proto, aby byl ten sport bezpečný. Z toho incidentu jsme vyšli v pohodě. Nikomu se netočila hlava. Auto bylo také v pohodě, ale to především kvůli sněhu. Druhý den jsme pokračovali,“ dodal Kohn, kterému je sice teprve dvacet let a má značné řidičské zkušenosti, na silnicích se ale podle svých slov nepředvádí.

Nesmí přijít o řidičák

„V běžném provozu se snažím být klidný. Občas se o víkendu jedu projet po okreskách, ale jen tam, kde nejezdí auta a ne nějak rychle. Snažím se vyřádit na závoďáku na uzavřených cestách, kde není riziko,“ popisuje mladý závodník, který si dost dobře uvědomuje rizika, když by nedodržoval pravidla.

„Pokud by mi vzali řidičák, tak by to pro mě skončilo. Dávám si na to pozor,“ říká Kohn, který nám přiznal, jak moc je závodění finančně náročné.

„Na záčátku jsme potřebovali 700 až 800 tisíc korun na sezónu, dneska jenom auto mám za tři miliony korun a další miliony a miliony korun potřebujeme na režii,“ dodal Kohn, který se během rozhovoru rozpovídal o tom, co si myslí o rallye ambicích Daniela Landy a Olgy Lounové.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy