Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Ministr Ťok se zamiloval do plakátů u silnic. Tlačí na něj billboardová lobby? Vypadá to tak!

Ministr Ťok se zamiloval do plakátů u silnic. Tlačí na něj billboardová lobby? Vypadá to tak!
Zdroj: profimedia.cz
Bez billboardů ani ťuk. Nebo spíše ani ŤOK. O co tu jde? Poslanec Petr Bendl přišel s návrhem, že billboardy (bez výjimky) nebudou smět být umístěny v těsné blízkosti dálnice, ale nejméně 250 metrů od komunikace. A Dan Ťok je proti tomu! Za koho tu ministr tedy kope? Za občany České republiky, nebo jde na ruku billboardové lobby?

Poslanecká sněmovna v současné době projednává změny zákona o pozemních komunikacích. Jejich cílem by mělo být sjednocení pravidel stavebních povolení na území obce, ale i zrušení výjimek pro umisťování billboardů u dálnic. V podstatě samé bohulibé návrhy, které by měly projít, protože představují něco, po čem veřejnost volá. Jenže návrh narazil. Negativně se proti němu staví ministerstvo dopravy, které momentálně řídí ministr Ťok.

Proč se Ťok tak brání tomuto návrhu? Vše nasvědčuje tomu, že za vše může jeho bývalé angažmá v Americké obchodní komoře, jejímž členem je i největší provozovatel billboardů v Česku. Za koho tedy Ťok kope? Za občany Nebo bojuje hlavně za zisky lobbistů?

Petr Bendl přišel s návrhem, který je logický a zjednoduší život obcím i obyčejným lidem.

Asi nejzásadnějším bodem Bendlem navrhovaných změn je sjednocení pravidel pro udělování stavebních povolení na území obce. To je v současné době dvojího typu, což v praxi přináší značné nepříjemnosti. Současná právní úprava totiž nesmyslně rozděluje území obcí na dva povolovací režimy podle toho, kdo vlastní ostatní budovy v těsném okolí. I to, že si někdo koupí dům od svého souseda, tak může způsobit významné zkomplikování povolovacího režimu i pro banální výměnu oken obytného domu. V praxi to vede k tomu, že obce jsou na svých územích významně brzděny při povolování staveb mimo jiné i na základě eurodotací.

Bendlem navrhované sjednocení by fungovalo podobně jako omezení rychlosti v obci, kde taky každý ví, že je stanovena na 50 km/h, a to od značky začátku obce po značku konce obce. To se ovšem nelíbí ministerstvu dopravy, které k návrhu vydalo zamítavé stanovisko.

Dan Ťok přišel s úsměvnou námitkou. Bendlův návrh zpochybňuje tím, že když při dopravní nehodě někdo srazí označení začátku obce, tak prý nebude jasné, kde obec začíná a kde končí. Ťoku, podle nás jde ale jen o plané kecičky. Jádro pudla bude asi někde jinde

Bendlův návrh jde totiž přímo proti zájmům billboardové lobby a panuje podezření, že právě její volání o pomoc ministr Ťok vyslyšel a začal se ve věci angažovat. V minulosti totiž působil v Americké obchodní komoře, jejímž členem je i společnost A.C.E. Media Ventures, která je největším provozovatelem billboardů v Česku.

Nejvíc alarmující je ale fakt, že právě společnost A.C.E. Media Ventures připravuje podle svých tvrzení jednu z největších arbitráží v historii České republiky právě kvůli billboardům u dálnic. O arbitráži se dobře ví, už méně se ale ví o tom, že by se ministr Ťok, který je ze zákona za arbitráž odpovědný, snažil stamilionovému až miliardovému sporu jakkoliv předejít. Jeho nečinnost ve věci a naopak vstřícné kroky vůči provozovatelům billboardů si tak lze stěží vysvětlit jinak, než že jej s billboardovou lobby pojí obchodní zájmy.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy