Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Karel Gott (zpěvák) Ivana Gottová StarDance 2019 Extra Host (pořad)

Nejnovější kauzy

Lidem na vozíčku zbyly oči pro pláč: Magistrát jim zrušil autobus, jezdil od roku 1995

Praha
Magistrát hlavního města Prahy sliboval, že ulehčí život hendikepovaným lidem. Jenže sliby a realita jsou dvě rozdílné věci. Ke konci června magistrát zrušil část speciální bezbariérové linky H1 mezi Černým Mostem a stanicí Florenc. Lidé na vozíčku jsou ze současné situace značně rozladění.

Redakce eXtra.cz dlouhé týdny mapovala situaci v Praze, která má být bezbariérová. Někteří politici se rozhodli, že si sednou na invalidní vozíček a zkusí si Prahu projet a pak posoudit, zda je skutečně bezbariérová – psali jsme zde.

"Budeme pokračovat v programu zvyšování bezbariérovosti MHD. Budeme investovat do klimatizovaných a bezbariérových autobusů a vyššího komfortu cestujících městské hromadné dopravy,“ slibovala v programovém prohlášení koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu. Jenže na konci června došlo ke kroku, který život hendikepovaným lidem značně ztíží.

Na konci června mezi Černým Mostem a stanicí Florenc přestala jezdit bezbariérová linka H1. Ta fungovala od roku 1995. Magistrát uvedl, že provoz linky byl finančně velmi nákladný. Linku využívali postižení lidé k návštěvě Jedličkova ústavu či polikliniky ve Vysočanech.

Na problém upozornil web novinky.cz. Primátor Zdeněk Hřib (Piráti) situaci neřeší, novináře odkázal na náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě). „Linka H1 byla minimálně využívaná. Nízkopodlažních autobusů jezdí denně 111, oproti tomu spojů H1 bylo každý den jen 8. Od června jsme zavedli nízkopodlažní autobusy a také jsme umístili na nástupiště metra rampu, která usnadňuje nástup do vagonu metra, a na ni máme od vozíčkářů pozitivní ohlasy,“ uvedl Scheinherr.

Vozíčkáři ale tvrdí, že linka metra B není pro vozíčkáře vhodná. „Metro B není přístupné pro vozíčkáře. Mezi peronem a vozem je mezera, a co je horší, je 16centimetrový schod a my se tam dovnitř nedostaneme. Mezeru dokázali zakrýt, takže nám nezapadnou kolečka do díry, ale těch 16 centimetrů znamená, že se nedostaneme dovnitř,“ uvedl pro novinky.cz Roman Folvarský, který vytvořil petici za obnovu linky H1.

Mohlo by vás zajímat

Další články