Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Jaromír Jágr koronavirus Extra Host (pořad) Počasí

Nejnovější kauzy

Lhala Nela Slováková o rouškách úmyslně? Podle právníka se pohybuje v kalných vodách

Zdroj: archiv
+ Dalších 23 fotografií
názor právníka
Nela Slováková (30) se v současné době potýká s opravdu velkými problémy kvůli prodeji svých roušek. Brněnská podnikatelka od počátku koronavirové krize chtěla dle svých slov pomoci českému a slovenskému trhu s nedostatkovými ochrannými pomůckami a lidem tvrdila, že její roušky je ochrání mnohem více než obyčejné bavlněné. Analýza roušek na Technické univerzitě v Liberci ovšem odhalila, že roušky jsou stejně účinné jako vaše triko, bavlněná rouška nebo jakákoliv jiná látka. Redakce eXtra.cz kontaktovala právníka s dotazem, co podnikatelce z Brna reálně hrozí.

Nela Slováková (30) si stále stojí za svým rozhodnutím, že nijak nepochybila. „Nezajímají mě žádné smyšlené články a lži, které někdo píše s jasným cílem. A nezapomeňte, že cokoliv se píše v bulváru, neznačí pravdu. Bulvár může všechno a já jsem toho krásným příkladem. Pravda je jediná, a to ta, že v rouškách od počátku bylo a je stříbro,“ napsala podnikatelka s rouškami se základním vzděláním na sociální sítě.

Redakce se následně snažila Nelu Slovákovou kontaktovat a požádat ji o vyjádření k celé kauze. „Vy se mě rozhodně na nic zeptat nemůžete,“ řekla Slováková naštvaným tónem redaktorce a rychle zavěsila.

„Jedna důležitá věc. Prosím vás, nenaleťte nikomu, kdo se vám bude snažit prodat obyčejnou textilní roušku. Protože klasická textilní rouška je vám úplně k ničemu. Pokud si nějaké trdlo myslí, že rouška ušitá doma na stroji zachrání nebo pomůže, tak nepomůže. Ani trošku. Rouška ušitá z domácího trička vám bude k ničemu,“ hlásala podnikatelka s tím, že její roušky jsou mnohem účinnější.

Redakce eXtra.cz nechala roušky z Nelina obchodu otestovat. "Podle výsledků je patrné, že ani kontrolní, ani látka s aktivním stříbrem nevykazovala rozdíl, a tudíž nebyla prokázána její antibakteriálnost. Z tohoto lze usuzovat, že textilie s aktivním stříbrem neobsahovala žádné částice stříbra nebo tyto částice nebyly pevně vázány na textilii a již se v aktivní vrstvě nevyskytovaly,“ byl závěr zkoumání. Jinými slovy – roušky, které prodává Nela Slováková, rozhodně viry a bakterie nezastavily.

Názor právníka mluví jasně

„V každém případě tam vidím znaky klamavé reklamy, což znamená, že lidé, kteří té reklamě uvěřili, tak se na základě výsledků testů mohou cítit poškozeni. Záleží na nich, ale mohou požadovat po prodejci, čili po Nele Slovákové, náhradu škody a to tedy znamená vrácení peněz. Co se týče trestného činu podvodu, tak je to na hraně té skutkové podstaty trestného činu. Je to skutečně na hraně, já bych neřekl, že je to jednoznačně trestný čin, ale mohlo by to tak být posouzeno, jako trestný čin podvodu,“ řekl redakci eXtra.cz právník JUDr. Jan Černý.

Ve chvíli, kdy by prodávající osoba prokázala, že sama byla uvedena v nevědomost, tak u ní v žádném případě nemůže jít o trestný čin, ale pořád je odpovědná za tu škodu toho spotřebitele. V podstatě půjde potom pouze o reklamace. Spotřebitelé mohou požadovat vrácení peněz, ale nepůjde o trestný čin. Jiné to bude u toho výrobce. Tam se bude uvažovat o tom, do jaké míry tam byl úmysl někoho podvést a získat nějaké prostředky a do jaké míry tam je vysoká společenská nebezpečnost. Pokud někdo vyrobí roušky s úmyslem prodat je jako antibakteriální, antivirové a takto je prezentuje a ví o tom, že to není pravda, tak bych řekl, že se to hodně kloní do té trestně právní oblasti,“ dodal.

ZDE SE MŮŽETE PODÍVAT NA OFICIÁLNÍ PROTOKOL VYDANÝ TECHNICKOU UNIVERZITOU V LIBERCI!

Kdo koho uvedl v omyl?

Zatím nezodpovězenou otázkou zůstává, kdo koho uvedl v omyl. Klamala snad Nela Slováková své zákazníky vědomě? Nebo se snad podnikatelka a hvězdička reality show stala sama obětí podvodu? Nela se na sociálních sítích opakovaně dušovala, že její roušky skutečně proti mikroorganismům působí. V tomto případě je ale jasné, že koncový zákazník byl uveden v omyl na základně klamavé reklamy na Instagramu Nely Slovákové. Kdo tedy v tomto případě ponese vinu a zodpovědnost?

SLEDUJTE WEB EXTRA.CZ, JIŽ BRZY PŘINESEME DALŠÍ PODROBNOSTI.

JAKÉ MÁTE ZKUŠENOSTI S PODNIKÁNÍM NELY SLOVÁKOVÉ? OZVĚTE SE NÁM NA ADRESU REDAKCE@EXTRA.CZ.

Související články

Další články