Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Končí měsíc prevence rakoviny prostaty: Stovky vozidel MHD jezdily s namalovanými knírky a dělaly osvětu

Končí měsíc prevence rakoviny prostaty: Stovky vozidel MHD jezdily s namalovanými knírky a dělaly osvětu
Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy
Movemeber
Už několik let jsme zvyklí vídat po celý listopad na ulicích muže s knírky. Jedná se o celosvětovou kampaň Movember, která bojuje za změnu pohledu na mužské zdraví. Především pak na prevenci rakoviny prostaty, která je v České republice velmi rozšířená. K této inciativě se potřetí připojily i dopravní podniky a v ulicích českých měst jste tak mohli vidět legendární kníry na čelech autobusů, tramvají i trolejbusů. A nejen to, šířit osvětu chtějí dopravní podniky také prostřednictvím dalších komunikačních kanálů. Teď už mýtům o rakovině prostaty věřit nebudete!

Spolupráce organizátorů Movemberu s dopravními podniky odstartovala v předloňském roce a měla velmi dobré ohlasy. Města přistupovala k osvětě individuálně a využívala nejrůznější informační kanály. Grafické materiály tak byly k vidění nejen na vozidlech městské hromadné dopravy a uvnitř ve vozech, ale i na sociálních sítích, webových stránkách či na zákaznických centrech.

Ochrana zdraví na prvním místě

„Ochrana našeho zdraví je kvůli pandemii covid-19 v současné době tématem číslo jedna, ale neměli bychom opomíjet i další závažné nemoci. Proto jsme i letos polepili autobusy, tramvaje i trolejbusy kníry, které mají nabádat k nepodceňování prevence a s ní spojený případný včasný záchyt nemoci. Věříme, že vozy s knírem vzbudily žádoucí pozornost v ulicích měst a v rámci našich možností jsme dostatečně přispěli dobré věci,“ vyjádřil se k letošnímu Movemberu Tomáš Pelikán, předseda SDP ČR a místopředseda představenstva Dopravního podniku města Pardubic, a. s.

Městská hromadná doprava s knírkem

Spolupráci napříč republikou zastřešilo opět Sdružení dopravních podniků ČR. V letošním roce se do akce zapojilo více než deset dopravních podniků. Například v Praze bylo polepeno kníry 20 autobusů a 20 tramvají, v Ostravě 40 nejnovějších tramvají a v Plzni vyjelo dokonce 60 vousatých vozů všech tří trakcí. Jednotlivé dopravní podniky chystaly soutěže o nejkrásnější zaměstnanecký knír, nejrůznější finanční sbírky, a samozřejmě také vnitropodnikovou osvětu.

Celosvětová osvěta

Doufejme, že osvětová kampaň, do které se Česká republika prostřednictvím Nadačního fondu Muži proti rakovině zapojila již roku 2012, byla úspěšná a nejrůznějším nesmyslným mýtům o rakovině prostaty už nikdo neuvěří!

Související články

Další články

Nejnovější kauzy