Kočárek je módní příslušenství stejně jako kabelka, říká Martin Poš
Módní doplněk, který je zároveň funkční. Ano, řeč je o kočárcích a autosedačkách, které jsou dnes už nedílnou součástí vybavení pro dítě. Redakce eXtra.cz měla možnost vyzpovídat majitele firmy Cybex Martina Poše, pro jehož výrobky se rozhodly takové ikony jako například topmodelka Giselle Bündchen, herečka Sarah Jessica Parker či zpěvačka Gwen Stefani. Jak rychle šly technologie dopředu a jak náročné je testování autosedaček?
Po světových metropolích, jako jsou Šanghaj, Soul nebo Tokio, se značka Cybex vrací na samý začátek celého příběhu – domů. Přímo v srdci Prahy otevřel ke konci roku 2020 své brány historicky první flagship store na evropské půdě, který rodičům i zvídavým návštěvníkům představuje průřez veškerým sortimentem od luxusních módních kočárků ve spolupráci s hvězdami červeného koberce až po mezinárodně oceňované dětské autosedačky s tím nejvyšším standardem bezpečnosti.
„Prodejna v historickém jádru Prahy značku dokonale reprezentuje a přesně komunikuje naše vysoké standardy v oblasti designu, bezpečnosti a funkčnosti,“ řekl tehdy během otevření prodejny zakladatel společnosti Martin Poš.
Martin Poš
Bývalý vrcholový sportovec Martin Poš odstartoval svou kariéru v roce 1993 u německého výrobce dětských autosedaček Concord nejprve na pozici globálního ředitele prodeje a marketingu, později stanul v čele společnosti jako generální ředitel. V roce 2003 se rozhodl osamostatnit a založil svou první obchodní společnost Columbus Trading Partners specializující se na distribuci a marketing dětských výrobků v Německu a Rakousku.
O dva roky později založil společnost CYBEX. Jeho vizí je vyvíjet ty nejlepší a nejbezpečnější dětské autosedačky na světě společně s řadou dalších produktů,které by dokonale zapadly do životního stylu moderních rodin. Pod jeho vedením získala společnost CYBEX přes 450 ocenění za bezpečnost a design.
Pocit satisfakce
Redakce eXtra.cz měla možnost Poše více vyzpovídat na akci v pražské prodejně Cybex, které se zúčastnila řada slavných českých maminek v čele s Monikou Marešovou, moderátorkou Zorkou Hejdovou, topmodelkou Zuzanou Stráskou či wimbledonskou vítězkou Barborou Strýcovou.
Jak velkou zodpovědnost Poš cítí při pomyšlení, že každý druhý kočárek, který se prodá, je z jeho koncernu? „Je to pro mě satisfakce. Mám velkou radost z toho, že nám rodiče důvěřují, a je to pro nás velká motivace, abychom se vyvíjeli dál. Upřímně ale nepočítám, kolik kočárků prodám,“ řekl eXtra.cz Poš.
Dodal, že má velkou radost, že české i zahraniční celebrity užívají jejich kočárky. „Když stylové ikony užívají naše výrobky, my z toho máme velkou radost, ale samozřejmě ten tlak je ohromný a my se musíme neustále posouvat dál a neusnout na vavřínech.“
Test autosedaček
Sedačky musí technologicky odpovídat nejnovějším standardům, ale neznamená to, že musí být ošklivé. Poš potvrdil, že i on jako výrobce těchto produktů se musí řídit módními trendy. „Kočárek je módní příslušenství stejně jako kabelka, která podporuje krásu maminek. Design pro nás hraje obrovskou roli, ale co se týče autosedaček, bezpečnostní technologie jsou prvořadé.“
Rodiče kromě hezkého designu samozřejmě chtějí především bezpečnost pro své dítě. Autosedačky Cybex jsou podrobeny mnoha testům. Nejenže se klade důraz na pohodlí pro dítě, ale každý výrobek projde tisíci crash testy. „Je to komplexní proces, ale je to právě to, co nás baví,“ dodal Poš.
Technologický vývoj byl za posledních dvacet, třicet let ohromný. Nedávno značka představila kočárky, které samy dítě houpou. Jde v inovacích zajít ještě dál? „Určitě. My nevíme, co napadne zítra nějakého geniálního technologa. Mimo jiné mám ale velkou radost, že mohu říci, že houpání a tu senzoriku kočárků vyvinuli inženýři z Prahy.“