Trendy tagy Petr Kellner Čauky lidi Hubnete s nami Výměna manželek 2021

Nejnovější kauzy

Josef Dvořák Kellnerovi také pomohl k miliardám: Dostal jsem slušně zaplaceno, vzpomíná

Zdroj: PPF, Profimedia.cz
+ Dalších 6 fotografií
ZAČÁTKY
Předminulou sobotu zesnulý Petr Kellner (†56) byl bezesporu velmi šikovný obchodník, kdo ale ví, kde by byl, nebýt privatizace v devadesátých letech a šikovně zvolené strategie k získání kuponových knížek od velkého množství lidí. Jak na tu dobu vzpomíná herec Josef Dvořák (78), který s dalšími pomáhal přesvědčit občany?

Petr Kellner a kuponová privatizace

Petr Kellner a jeho fond PPF v kuponové privatizaci (1991 – 1994), která měla mezi národ rozdělit přístup k dříve zestátněným podnikům, přilákal statisíce zájemců, kteří mu svěřili body ze své kuponové knížky.

Chytře investoval, rozšiřoval rozsah spravovaných firem a díky tomu se mu podařilo peníze obrovsky rozmnožit. Před jeho smrtí Forbes odhadoval Kellnerův majetek na 17,5 miliardy dolarů (téměř 390 miliard korun).

Na začátku byla ale série reklam, a třeba ve druhé vlně kuponové privatizace každodenní televizní losování o ceny za půl milionu korun s názvem Dikovka.

Josef Dvořák byl tváří fondu

A herec Josef Dvořák byl v polovině 90. let jednou z řady populárních tváří, které vystupovaly v reklamách právě na Kellnerův privatizační fond.

„S Petrem Kellnerem jsem se přímo vůbec nesetkal. Zrovna dnes mě ale napadlo, že by to bylo hezké, kdybych si s ním mohl vypít kávu. Zajímalo by mě, jak podnikal, jak se takové impérium buduje a jestli k tomu moje maličkost něčím přispěla,“ řekl eXtra.cz populární herec.

Jak získal reklamu

„Petra Kellnera je škoda. Znám ho jenom z fotek, ale působil sympaticky. Kdyby tu ještě byl, mohli jsme si zahrát tenis a poklábosit si,“ přemítá umělec.

„K natáčení reklam jsem se dostal tak, že mě lidé pracující pro PPF potkali na Kavčích horách a zeptali se mě, jestli do toho nechci jít. Dělalo to tenkrát hodně lidí, tak jsem souhlasil. Pak za mnou přišli s tím, že jsem postoupil do druhého kola. Připadalo mi, že se tváří, jako že ze mě bude miliardář. Ale to se mi možná jen zdálo,“ vtipkuje Josef Dvořák.

Obrovský dopad

I když někdy se umělci vystupovat v reklamách zdráhají, v polovině devadesátých let to bylo jinak.

„Tehdy měl každý pocit, že by měl přispět ku prospěchu věci. Republikou se hnala vlna privatizace; říkalo se, že je to jediná možnost, jak průmysl svěřit do rukou někomu, kdo ho zase postaví na nohy. Vůbec jsem ale netušil, že by reklamy mohly mít takový dopad, jaký nakonec měly,“ listuje pamětí herec známý například z seriálů Cirkus Humberto, Návštěvníci, Létající Čestmír, Rozpaky kuchaře Svatopluka, Nemocnice na kraji města, Byli jednou dva písaři nebo Hospoda.

Výborný výdělek

A co si vůbec vybaví ze samotného natáčení?

„Přesně si to už nepamatuju, je to drahně let, ale mám dojem, že reklamy snad tehdy režíroval Juraj Jakubisko A co se týče finanční stránky, byl jsem určitě velmi spokojený. Vím, že mě to tehdy potěšilo,“ vzpomíná s úsměvem.

„A mohu vám říci, že když jsme později s kamarády blbnuli v hospodě, kluci vtipkovali, ať zavolám Kellnerovi, aby poslal prachy, že bychom za ně mohli popíjet dál. Ale to byla jen taková legrace. Doopravdy by mě nikdy nic takového samozřejmě nenapadlo,“ dodal Josef Dvořák.

Související články

Další články