Jihomoravský kraj má logo za 2 000 000 Kč. Chcete ho vidět? Už se na něj díváte!
Nové logo přijala veřejnost s rozpaky. Podle agentury Dorland má vycházet z tradičních barev a tvarů moravské keramiky a architektury. "Na základě výběrového řízení byl vybrán návrh založený na jednoduchosti, minimalismu a nadčasovosti, který má své základy v moravské tradiční tvorbě," píše se v tiskové zprávě Jihomoravského kraje.
Někteří obyvatelé kraje ale nové logo tvrdě kritizují. Připadá jim, že je jednoduché až moc. Někteří lidé asi nechápou minimalismus.
"Když se řekne Jižní Morava, napadne vás sluníčko, víno. A nic z toho tam nemáme. Není to dobře odvedená práce," kritizuje logo předseda Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec v rozhovoru pro web lidovky.cz. Další lidé zase tvrdí, že písmeno m připomíná vidle. Jihomoravský kraj prý žádný vidlákov rozhodně není.
TADY JE MANUÁL, JAK NOVÉ LOGO CHÁPAT:
Základem logotypu je čistá TYPOGRAFIE, která prolíná historii se současností i budoucností – dá se říct, že logotyp je NADČASOVÝ
m – typografie, slovo, písmeno, sdělení, obraz (písmo je nejsilnější prvek) – logotyp a celá Jižní Morava si zaslouží zajímavý font, font slavného designéra, který pracuje nejen pro studio Najbrt
m – propojení minulosti, současnosti a budoucnosti – 3 dříky písmene spojené do jediného
m – společná cesta, která expanduje – otevřenost novým příležitostem v sobě zahrnuje: unikátnost, modernost, tradice, myšlenku, jedinečnost, nekonečnost (v možnostech), jemnost, hravost, variabilitu, soudržnost. Protaženost linek písmene m směrem dolů naznačuje 2 věci: 1. jih = Jihomoravský kraj, Jižní Morava, 2. návrat ke kořenům
m – slova začínající na písmeno m – modrotisk, myšlenka, muzea, možnosti, malebnost, milovat, magický, mezinárodní, mamut, mapa, Morava – řeka, mohyla, Mikulov, Macocha, Moravský kras, modré sklepy…