Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Střelba v Ostravě StarDance 2019 Extra Host (pořad) Události roku 2019

Nejnovější kauzy

Je libo kuřecí křídla nebo nugety bez masa? V KFC budou už brzy k dostání

+ Další fotografie
vlna ekologie
S rostlinnými náhražkami masa se v posledních letech roztrhl pytel. Na stále větší poptávku po ekologičtější variantě reagují i fastfoodové giganty, například Burger King, Subway a nyní začíná i KFC. Restaurace, vyhlášená kuřecími křidýlky a stehýnky, začala spolupracovat se známou americkou společností Beyond Meat, která se výrobou náhražek masa zabývá.

Společnost Beyond Meat letos vstoupila na americkou burzu a už teď platí za jednu z nejlepších investic za poslední roky. Společnost, která vyrábí rostlinné náhražky masa, spolupracuje již s několika řetězci, například Whole Foods, Target či sítí restaurací TGIF.

Nově se spojila s fastfoodem KFC a testují spolu speciální menu založené na rostlinné náhražce masa. Konkrétně to jsou „kuřecí“ smažené nugety a „kuřecí křídla“ bez kostí. Křídla z rostlinné náhražky jsou nyní k dostání v jedné z amerických poboček. Zákazníci je dostanou v rámci beta testu ke své libovolné objednávce.

Cílem toho je dostat od zákazníků zpětnou vazbu, podle které se bude chuť křidýlek postupně upravovat k dokonalosti. Otestované menu pak může vstoupit na trh s falešným masem, který se stává stále více lukrativnějším. Podle Zion Market Research měl tento trh v roce 2018 hodnotu necelých 12 miliard dolarů, v roce 2025 to má být už přes 21 miliard.

Jak už je výše zmíněné, KFC není jediným fastfoodem, kde bude menu z náhražky masa k dostání. Konkurenční Burger King už nějakou dobu spolupracuje se společností Impossible Foods, jež se zabývá výrobou umělých variací masa. V Burger Kingu je už menu bez masa běžně k dostání. Na podobnou vlnu naskakují i další fastfoody…

Nově vznikající trh reaguje především na mladé, ekologicky smýšlející generace, jež holdují zdravému životního stylu, který chrání životní prostředí. I to je mottem společnosti Beyond Meat, která chce postavit funkční byznys, aniž by zatěžoval lidské zdraví, životy zvířat a klima.

Prozatím je Beyond Meat v červených číslech, nicméně se dá očekávat, že tržby firmy narostou letos až na více 240 milionů dolarů, což by značilo meziroční růst o více než 170 %.

Mohlo by vás zajímat

Další články