Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Ewa Farna Horoskop Pražské peklo očima vozíčkáře Eurovolby 2019

Nejnovější kauzy

Jak se chová společnost Samsung, když vám vybouchne mobil? Čtěte neuvěřitelný příběh režisérky Ivanny Benešové

Režisérce Ivanně Benešové bouchl mobil u hlavy.
+ Dalších 7 fotografií
V srpnu roku 2016 explodoval české režisérce Ivanně Benešové mobilní telefon. Jako zázrakem se jí samotné nic nestalo. Zůstaly však škody na vybavení bytu, který si pronajímala. A pak tady byl pochopitelně i zničený telefon, který zakoupila zhruba deset měsíců před explozí. Jak na žádost o náhradu škod reagoval samotný výrobce, společnost Samsung?

O tom, že režisérce Benešové vybouchl mobilní telefon Samsung Galaxy S6 přímo u hlavy, když spala, jsme vás už dříve informovali. V té době ale nikdo nemohl tušit, jak se bude firma, která telefon vyrobila, snažit vyhnout zodpovědnosti za vzniklé škody. A pokud možno nic nezaplatit.

„Když jsem přišla do Samsung store ten mobil reklamovat, několikrát se mě zeptali, co jsem s ním dělala a zda jsem explozi nějak nezpůsobila já. Ujistila jsem je, že se tak stalo samovolně, zatímco já spala a mobil se nabíjel. Nakonec mi ale řekli, že mi nový telefon nedají, protože na rozteklém vybuchlém mobilu nemohou přečíst výrobní číslo. Dostala jsem ale malou slevu na nákup nového telefonu, a sice sto australských dolarů,“ říká režisérka Ivanna Benešová, která žije již dva roky v australském Sydney.

O několik hodin později se jí však ozval management australského zastoupení firmy a začal se o případ více zajímat. „Slíbili mi, že proplatí alespoň škody v mém bytě. Byl propálený koberec, noční stolek a ušpiněná stěna,“ říká Benešová.

Management budovy, ve které si režisérka luxusní byt pronajímá, vyčíslil škody na 650 australských dolarů. Tato částka byla odeslána na vedení společnosti Samsung spolu s fakturou. Všichni očekávali, že se to vyřeší rychle. „Nechtěla jsem je žalovat nebo dělat kolem toho zbytečně zle. Jediné, o co mi šlo, abych neplatila vedle nového mobilu také škody v bytě,“ říká režisérka.

Tady však začaly problémy! Společnost Samsung reagovala pomalu, občas vůbec a nechávala se často upomínat. Společnost Samsung si vyžádala nejprve pouze fotodokumentaci škod a fakturu. Následně ale v každém mailu požadovala další a další dokumenty a prohlášení, jako třeba výpis z bankovního účtu vlastníka bytu či třeba prohlášení, že management budovy nebude nikdy v budoucnu už společnost Samsung za nic žalovat.

„Většina těch sporů a dohadů už šla mimo mě a řešil to mezi sebou Samsung a management budovy, kde si ten byt pronajímám. Já měla klid, pouze jsem stále čekala na opravu toho bytu,“ vysvětluje režisérka a dodává, že nakonec se do sporu vložili i právníci obou stran.

Celkově to trvalo přes čtyři měsíce, než se obě strany dobraly k nějaké dohodě. Škody na bytě byly tedy zaplaceny a 23. prosince se konečně rozjely opravy poškozeného bytu. „Na svátky jsem jela do Čech, takže mě dělníci v bytě v Sydney nějak netrápí. Nechala jsem jim tam klíče a věřím, že až se vrátím, bude konečně vše opravené,“ říká režisérka.

Mohlo by vás zajímat

Další články