Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Horor na kolejích: Vlakové neštěstí na Domažlicku má 3 oběti, strojvedoucího to slisovalo

Při vlakovém neštěstí na Domažlicku zahynuli oba strojvedoucí a jedna cestující
Zdroj: HZS Plzeňského kraje
+ Další 2 fotografie
Děsivá nehoda

Tři mrtví, pět lidí ve vážném stavu, čtyři lidé se středně těžkými zraněními, další desítky cestujících jsou zraněny lehčeji. Taková je zatím děsivá bilance tragické nehody na Domažlicku. U obce Milavče mezi stanicemi Domažlice a Blížejov se srazily dva vlaky.

Vlaková nehoda si vyžádala 3 mrtvé

Expres jedoucí z Mnichova do Prahy se srazil s vlakem jedoucím z Plzně do Domažlic. Jeden ze strojvedoucích projel na červenou.

Dva z obětí jsou právě čeští strojvůdci vlaků, z toho jeden řídil německý rychlík. Další obětí je žena, která cestovala v protijedoucím regionálním vlaku. Dalších pět lidí je ve vážném stavu a čtyři jsou středně těžce zranění. Desítky lidí utrpěly lehčí zranění a jsou mimo ohrožení života - jsou potlučení, poškrábaní, řekla ČTK mluvčí krajské záchranné služby Mária Svobodová.

"Tohle je přesná ukázka nedokonalosti zabezpečovacího zařízení, které umožňuje strojvedoucímu projet po chybě na červenou, aniž by automaticky došlo k zastavení vlaku pomocí technologických prostředků. Tímto zařízením disponují vlaky například v Německu, vlak se tedy zastaví automaticky, jakmile strojvedoucí na červenou projede," říká Jan Huml (64), strojvedoucí, instruktor, školitel a odborník na dráhy.

Je to ohromné neštěstí, říká Jan Huml

"Podívejte se, jak vypadají ty mašiny. Během srážek to nejvíce odnášejí právě lokomotivy, ve kterých sedí strojvedoucí," vyjádřil se Huml s tím, že není překvapen, že jsou mezi oběťmi právě oba strojvůdci. A skutečně, obě lokomotivy byly naprosto zničené, až slisované.

Expert dále popsal, že pokud strojvedoucí projede na červenou, většinou se jedná o lidskou chybu. Pak už zbývá jen málo času správně reagovat. Pohotový by měl být i výpravčí, který má možnost vlaky ještě před neštěstím zastavit.

"Jedná se o možnost zastavení vlaku pomocí tzv. generálního stopu, myslím ale, že na této trati tato funkce bohužel nebyla," říká Huml. Podle něj je modernizace českých vlaků nezbytná a v procesu.


Související články

Další články

Nejnovější kauzy