Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Jana Vopěnková koronavirus Extra Host (pořad) SuperStar 2020

Nejnovější kauzy

Honza Dědek o žurnalistice nikdy neuvažoval: Ze stavaře se stal novinář s vlastním pořadem

Zdroj: koláž eXtra.cz
+ Dalších 5 fotografií
změna
Český novinář Honza Dědek (48) za mlada absolutně neuvažoval o tom, že by mohl být tím, kým je dnes. Začal v hudebním časopisu a dnes má vlastní talkshow, kam si každý týden zve různé hvězdy z československé scény.

Ze stavaře Honzy Dědka je dnes známý český novinář, který má i vlastní pořad a mnoho zkušeností. V rozhovoru s Martinem Minhou prozradil, že by ho taková věc nikdy nenapadla. „Po křtu kapely Tři sestry jsem plnicím perem na vytržený papír školního sešitu napsal recenzi na jejich koncert a odnesl ji do redakce časopisu Rock&Pop. A tím to začalo,“ vzpomínal Honza.

Hudba a žurnalistika

Během svého působení v Rock & Pop do roku 1997 přispíval i jinam, například do hudebního časopisu UNI, Audio-video Revue, Stereo & Video nebo do deníku Večerník Praha. Poté psal pro Mladou frontu Dnes, Lidové noviny, Mladý svět, Elle, Premiere a také pro web Novinky.cz. Od roku 2000 po dlouhých 10 let působil jako redaktor v časopisu Reflex.

Dnes má vlastní pořad 7 pádů Honzy Dědka, kam si pozval už řadu známých českých celebrit. Byli mezi nimi například Martin Dejdar, Eva Burešová, Lucie Bílá nebo Kazma. Nemusí jít nutně o zpěváky nebo herce, pozval si mnohdy i youtubery, například mladičkou Teri Blitzen.

Psaný rozhovor je nejméně věrný realitě

Jako redaktor má velmi zajímavý pohled na psané rozhovory. V podcastu s Martinem Minhou uvedl, že výsledek v tisku je prý nejméně věrný realitě. „Teď si povídáme v rádiu, lidé to slyší s intonací, emocemi i přeřeky. Když ale vzniká rozhovor pro tisk, tak já tvrdím, že je to podobné filmu. Otázku, kterou jsi v rozhovoru doopravdy začal, můžeš dát nakonec doprostřed. Nebo naopak,“ podotkl.

Dodal, že s textem se dá pracovat, stylizovat jej. „Navíc jedině v tištěném rozhovoru je proces autorizace. A ještě máš nad sebou editora, který ti může změnit perex nebo titulek. Je tam zkrátka obrovský posun oproti realitě,“ vysvětlil Honza Dědek.

Související články

Další články