Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy StarDance 2018 Zábava Daisy Lee Horoskop

Nejnovější kauzy

HIT INTERNETU: Opilý Alzák se potácel v ulicích Prahy a hrabal se v popelnicích! Jak tohle vysvětlí zákazníkům?

+ Další fotografie
Tak to tu ještě nebylo! Známý maskot internetového e-shopu s elektronikou Alza se dnes během dne potácel v centru Prahy a mnoho lidí zaznamenalo jeho podivné chování. Nejenže působil opile, také se hrabal v popelnicích, nemohl stát pevně na nohou, a tak se zákazníci a lidé v ulicích ptají PROČ?

Dnes se mnoha lidem v centru Prahy naskytl zcela nepochopitelný pohled! Alzák, známá postavička e-shopu Alza, který otravným hlasem denně řve z našich televizních přijímačů, zdá se neměl svůj den.

Spousta lidí ho totiž zachytila na své mobilní telefony, jak se potácí v ulicích hlavního města opilý, ušmudlaný, smutný a bez duše. Nemohl udržet rovnováhu a dokonce se na Václavském náměstí hrabal v popelnicích. A proč to dělal?

Spekuluje se, že to rozhodně nebylo jen tak a je to opravdu tak! Jedná se o performanci Jonáše Strouhala, který celou věc vysvětlil: „Konzumní kultura často k manipulaci se zákazníkem využívá animistických strategií, při nichž neživé objekty, přístroje i celé korporátní identity připodobňuje živým tvorům, maskotům, subjektům. Jedním z nejtypičtějších příkladů v českém prostředí je v rámci firemní identity široce využívaný maskot jednoho velkého internetového obchodu s elektronikou. V rámci tohoto projektu by mělo dojít k „odklonění“ této fetišizované entity směrem k ironickým a kritickým pozicím, odhalujícím na její skryté traumatizované stránce souvislosti s psychologií běžného zákazníka, jehož duševní hygiena je neustále zanášena vlnami emotivně a asociativně založených útoků. Mělo by proto dojít k re-inscenaci performativních rolí zmíněného maskota a k jejich přetvoření v jakousi terapeutickou session, v níž tato entita divákům odhalí negativní stránku svého angažmá, skryté úzkosti a jejich maskování (viz kořeny slova „maskot“) prostřednictvím dráždění libidózních požitků z neustálé konzumace (míněno obecné „spotřeby“) zboží a vyplňování oné negativní prázdnoty vlastní identity neustálým hladem po novém zboží,“ popsal ve své události.

A kdo Jonáš Strouhal je? Jonáš Strouhal se řadí mezi ty tvůrčí osobnosti, jejichž vztahování se k problémům současného světa není zdaleka jen pasivním akademickým komentářem. Právě naopak, jeho práce s technologiemi a s vizuální řečí současné spotřební kultury je především aktivní diverzí odhalující ony temné stránky psychologické manipulace a exploatace konzumní společnosti.

Mohlo by vás zajímat

Další články