Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

GLOSA: Moderátorská fraška na Cenách Anděl. Dědek s Kulhánkovou dosáhli vrcholu trapnosti, jejich výkon nebyl ani k smíchu

Moderátorem večera je Honza Dědek.
Zdroj: eXtra.cz/Pavel Dvořák, Tomáš Martínek
+ Dalších 74 fotografií
glosa

Kdyby se v Česku vyhlašovaly ceny za nejhorší moderátorský výkon, většina lidí v branži by byla po sobotních Andělech v naprostém klidu. Suverénně by totiž triumfovala dvojice Honza Dědek a Ivana Kulhánková, která prestižní galavečer uváděla. Ačkoli se snažili být vtipní, jejich humor absolutně minul cílovku a všechny ostatní skupiny kolem ní, snad jen kromě masochistů. Za svůj největší "úspěch" tak mohou považovat, že dokázali nevídané: aby se přítomné publikum v sále během téměř dvouhodinového přenosu prakticky nezasmálo.

Znáte takové to sobotní ráno, kdy vás s těžkou kocovinou probudí už popadesáté drnčící telefon, vy ho zvednete a rázem se dozvíte, že večer moderujete jeden z nejsledovanějších přenosů v republice, konkrétně Ceny Anděl? Vy ještě pod vlivem alkoholického deliria kývnete na cokoli, jen aby vás nechali ještě chvilku v klidu slintat na polštář, a o pár hodin později do sebe na snídani lámete plato ibalginů a čtete si příručku "Jak se stát Markem Ebenem snadno a rychle". Že to neznáte? Já bych skoro řekl, že Honza Dědek a Ivana Kulhánková velmi dobře.

Dědek s Kulhánkovou překonali i Bartoše

Ve skutečnosti to tak samozřejmě nebylo, oba moderátoři na uvádění Cen Anděl kývli už před mnoha měsíci, a tak měli víc než dost času na přípravu. A byť se samozřejmě jedná o prestižní akci, minimálně pro zkušeného Dědka, mimochodem bývalého hudebního kritika, který má vlastní talk show, a mnohdy i vtipnou, by to mělo jít levou zadní. Ani Kulhánková ostatně není žádnou novickou v branži, vzhledem k tomu, že moderuje na Óčku a Evropě 2, navíc baví komickými videi na Instagramu. Teoreticky by tedy měla být schopna oslovit cílovku. Teoreticky...

Jenže jak se ukázalo, teorie je spíše utopií a to, co jsme mohli sledovat na televizních obrazovkách, bylo čirým mixem zoufalství, trapnosti a totální trefy vedle. Přitom příčka byla po loňském roce proklatě nízko, o což se úspěšně postaral jindy fajn Kryštof Bartoš, kterého však semlela tíha premiéry v roli moderátora na podobně velké akci. A zatímco hvězda Devadesátek pobavila plný sál alespoň svou rozpačitostí vycházející z trémy a nervozity, v případě Dědka a Kulhánkové se prakticky po celý večer nikdo nezasmál.

Trapné vtipy a ještě trapnější ticho

Přítomné hosty a diváky za televizními obrazovkami spíš než co jiného jímala čirá hrůza a pro pocit trapnosti se chtěli v lepším případě zahrabat, v tom horším si střelit toluen do žíly. Ostatně posuďte sami podle toho, co duo předvedlo, když se snažilo představit novou kategorii – společný projekt. A ano, snažilo je skutečně odpovídající výraz.

"To jsme měli říct společně, protože tato kategorie je postavena na rovnocenné spolupráci, něco mezi náma, chápeš jako," reagoval rádoby uražený Dědek. "Dobrý, a ty máš pocit, že jedeme nějakou rovnocennou spolupráci? Mně spíš přijde... Tomu se říká featuring, feat, jako že jseš..." odpověděla mu Kulhánková. "Prosím?" naoko nechápal Dědek. "No jako že řekneš sem tam nějaký doplněk," pokračovala moderátorka. "Hned se cítím líp," zakončil bývalý hudební novinář. Badum tss. Sálem zavládlo mučivé ticho a přísahal bych, že někde v pozadí slyším, jak se někdo škrtí na z kravaty narychlo vyrobené oprátce.

Režisér totálně rezignoval

Celé vystoupení Dědka s Kulhánkovou vlastně působilo, jako když si v hospodě sedli až den před vysíláním a usilovně přemýšleli, čím zaujmout v drtivé většině mladé publikum z generace Z, jenže pod pátém pivu na to jaksi zapomněli a nakonec si rezignovaně řekli "nemůžeme být horší než Bartoš". Světe div se, ono to fakt jde.

Vyloženě blbé na tom všem je, že někde v pozadí musel stát nějaký zodpovědný člověk, konkrétně režisér, který si to chtě nechtě vyslechl na zkouškách. To, že Dědkovi a Kulhánkové jejich part odkýval, svědčí buď o tom, že mu vše bylo úplně volný, nebo že byl totálně pod parou. A já se modlím, aby to byl ten druhý případ, protože ten první je omluvitelný o něco hůř.

Slavíci jsou moderátorsky jinde

Můžeme se pak smát Slavíkům jak chceme, že je to anketa popularity, že tam pobíhá Richard Krajčo jako Popelka ve střevíčkách a že čas od času tuzemské hvězdičky během přenosu nezvládnou upřímnou a zcela pravdivou kritiku jednoho maskovaného gentlemana, ale na druhou stranu to má aspoň trochu grády. Jasně, Ondřej Sokol s Alešem Hámou, respektive předloni s Terezou Pergnerovou nejsou žádní Monty Python, ale aspoň se občas nebojí cílit na komoru a sem tam pobaví skutečně dobrým vtipem. Byť se sluší dodat, že mají přeci jen trochu jiný servis a duo z Andělů si to očividně celé chystalo samo.

Na mysl pak vyvstává otázka, čím to, že se z  Andělů stalo takové fiasko. Třeba Česká televize nechce Sokola s Hámou, třeba jsou vtipní moderátoři drazí, třeba jen prostě chce jít vlastní cestou. Všechno v pořádku. Ale tak nějak se děsím toho, že se po povedeném experimentu s Mikýřem rozhodla řídit hyperkorektní dobou, bojí se nějakých těch tvrdších vtípků a podle toho najímá či diktuje moderátorům, co je oukej a co ne. To ale na akci, která oceňuje i řízné tvůrce, jakými jsou MC Gey nebo J.A.R., působí jako pěst na oko a střelba do vlastní nohy.

Filip Turek se tvrdě opřel do Fialy: ODS zradila svoje voliče a on je toho absolutní příklad

Související články

Další články

Nejnovější kauzy