Protentokrát se s nějakou gradací hlava neláme a už v prvních minutách na nás obchodní zástupkyně Aneta zprudka vybaluje, že se do Výměny přihlásila proto, aby své rodině dokázala, že její manžel Michal je úplně normální chlap a nikoliv pedofil, který by svou nevlastní dcerku osahával nad rámec rodičovského vztahu. Stejného efektu s bezesporu menší ostudou mohla dosáhnout, kdyby Michala postavila doprostřed dětského hřiště a chvíli počkala, nemusela to řešit před celým národem.

Druhá rodina žije v toi toice na kraji Brna, rázná Ukrajinka Naďa s flegmatikem Michalem nemají mnoho společného. Zde perlí i novácký komentátor a zvědavě se diváků ptá: „Existuje tedy něco, co Michal s dominantní Naďou společně provozují?“ Kromě análu, fistingu nebo double penetrace prý také domácí práce, ale na nic jiného nemají čas ani finance.

Hned první den Výměny Michal nelení a bere Naďu na procházku svou oblíbenou tratí kolem hřiště, cukrárny a školky. Nelení ani Nova a Adélku zabírá v šatně při převlékání polonahou, aby divák náhodou nezapomněl, na co se má během Výměny těšit. To Anetu hned druhý den hluboce dojme, že Nadiny děti umí samy nastoupit do autobusu a na poslední zastávce z něj zase samy vystoupit. Pak se stihne dojmout ještě jednou, kdy ji děti vezmou do své pevnosti, kde ji důsledně otestují, zda není mimozemšťan.

Třetí den si chce malá Adélka s náhradní maminkou hrát, ta proto vytahuje slevový prospekt z Lidlu a humorně polemizuje s pětiletou holčičkou o aktuálních cenách oleje. I v Brně dochází k nesmírně zábavným orgiím; frontmanka Aneta zkušeně prohrabuje kytaru a učí děti zpívat trampské odhrnovačky. Malý Fylýpek (rodina užívá tuto transkripci) mlátí vařečkami do rytmu jen s minutovým zpožděním, což Aneta označí za jasný hudební talent a dojatá k slzám utíká ven.

Den nato dochází v Praze ke skandálnímu objevu: Naďa objevuje fotografii Anety s odhalenými ňadry a během odsuzování této obscénnosti kolabuje. To masturbátor za kamerou nelení a fotku dramaticky nasnímá ještě osmkrát. Naďa po vzkříšení nakonec pronáší, že kdyby ji manžel podvedl, bez lítosti by se uchýlila k separaci jeho pohlavních orgánů, k čemuž pobaveně dodává, že její manžel, ten starý kurevník, by ji nikdy nepodvedl.

Šestý den Adélka odmítá jíst teprve čtyři dny staré poloplesnivé pelmeně, čímž Naďu definitivně přesvědčí o své rozmazlenosti, protože na Ukrajině jedí normální lidé i týden prošlé zbytky z odpadkových košů. V Brně umělkyně Aneta organizuje další volnočasovou aktivitu a s dětmi lepí ubrousky na zavařovačky. Okamžitě v obou vidí nadané výtvarníky a opět se dojímá. To jejího manžela manipulativní střih neustále zabírá v těsné blízkosti Adélky a senzacechtivý divák netrpělivě vyčkává, kdy se to konečně zvrhne v čirou hrůzu.

Jenže ani následující dny se nic neděje. Michala víc než že nemůže koupat Adélku irituje to, že mu Naďa ohřívá řízky v mikrovlnce, neboť Naďa dělá v mikrovlnce prakticky všechno, vaří, peče, griluje, smaží, zavařuje, dusí, udí, restuje, frituje, flambuje i praží. Aneta se v Brně po patnácté dojímá, což už nebaví ani ji samotnou, ale holt je to prostě strašně milý, když vám někdo odpoví na pozdrav nebo poslouchá, co říkáte. Večer si Aneta ještě naposledy dosyta zaorganizuje a uspořádá na dvorečku dobrodružný táborák, aby měli malí bubeníci a výtvarníci při svých budoucích autogramiádách na co vzpomínat.

Výměna se blíží ke konci a pedofil Michal si stále neoblékl baloňák, nenarval do kapes bonbony a nepřijel Adélku vyzvednout do školky potemnělou dodávkou s překrytými poznávacími značkami. Dokonce i Mezi osmi očima probíhá bez výraznějších excesů, rvaček a zmačkaných hadů a nám závěrem nezbývá než konstatovat, že tato Výměna měla mnohem větší potenciál, který nenaplnila a suma sumárum nebyla tak bizarní, jak na začátku slibovala. Udělujeme tři a půl Daniela Nekonečného.