Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s užitím cookies souhlasíte.Rozumím
Trendy tagy Jana Vopěnková koronavirus Extra Host (pořad) SuperStar 2020

Nejnovější kauzy

David Bowie „nezemřel“: Posmrtně vyjdou dvě jeho nové desky

Zdroj: Instagram
+ Dalších 6 fotografií
HUDBA
Dnes to jsou přesně čtyři roky, co nás upustil nezapomenutelný a nezaměnitelný David Bowie. Ačkoliv samotný umělec už není mezi živými, jeho kariéra pokračuje dál. Bez něj. Po jeho smrti vyjdou v roce 2020 dvě nové nahrávky.

První projekt se jmenuje „DAVID BOWIE: IS IT ANY WONDER?“ a jedná se o EP, na kterém se objeví 6 skladeb. Fanoušci Davida Bowieho se můžou těšit nejenom na nové verze starých písní, ale i na songy úplně nové, dosud nevydané. První píseň ,,The Man Who Sold The World“ vyšla ve středu při příležitosti zpěvákových nedožitých 73. narozenin. Nahrál ji s Gail Ann Dorsey, Reevesem Gabrelsem a Markem Plati v listopadu roku 1996. Zbylých 5 skladeb vyjde po sobě vždy s týdenním odstupem.

Deska ,,ChangesNowBowie“ bude limitovaná

Druhý projekt s názvem ChangesNowBowie vyjde již 18. dubna a i na něm se objeví výše zmíněná verze ,,The Man Who Sold The World“ z roku 1996. Další skladby na EP ponesou název The Supermen, Andy Warhol, Repetition, Lady Stardust, White Light White Heat, Shopping for Girls, Quicksand a Aladdin Sane. Většinu nahrávek Bowie pořídil při zkouškách před koncertem v Madison Square Garden v New Yorku, který byl uspořádán k jeho 50. narozeninám. Fyzicky bude deska k dostání v limitovaném poč­tu.

Je to víc než jen byznys

Obě dvě EP vydává hudební nakladatelství Parlophone Records a stanou se součástí umělcovy posmrtné kariéry. Krátce po zpěvákově smrti v roce 2016 prodeje jeho alb jenom v samotných USA raketově vzrostly o více než 5000 %! Za týden se prodalo víc než 682 000 nosičů a poslechovost jeho tvorby na streamovací platformě Spotify vzrostla o 2700 % na několik hodin. Ačkoliv opakované vydání alb již zemřelých hudebních ikon je vždy velmi lukrativním byznysem, vydavatelství se hájí tím, že je třeba za tím vidět kromě byznysu i lásku k danému umělci a možnost představit jeho starou tvorbu novému publiku v rámci aktuální hudební nabídky.

Související články

Další články