Čeští mileniálové kryptoměnám již tolik nedůvěřují, tvrdí nejnovější průzkum.
Aktuální průzkum potvrdil, že se mileniálové k investování obecně staví pozitivně: 62 % část svých prostředků investuje. Nejčastěji umísťují své finance do investičních fondů (36 %), do vzdělání (31 %) a nemovitostí (22 %). Oproti loňsku si první místo vyměnily investiční fondy (růst zájmu o 5 procentních bodů) se vzděláním (pokles zájmu o 7 procentních bodů). Ovšem do budoucna nejvíce mileniálů stabilně zvažuje jako investici nákup nemovitosti (47 %), stejně tak se příliš nezměnil podíl mladých, kteří ani v budoucnosti investovat nechtějí a kterých je zhruba pětina.
„Čeští mileniálové potvrdili v otázce kryptoměn výsledky, které máme i z dalších zemí,“ komentovala výsledky Olívia Lacenová, hlavní analytička xPartners. „Vysoké výkyvy v hodnotě bitcoinu a hlubší pokles jeho ceny na podzim se zjevně odrazily v důvěře v tuto formu investice. Naopak, aktuálně táhnou více akcie, investiční fondy a různé alternativní formy investování.“
„Aktuální situace na trhu s nemovitostmi je pro lidi se zájmem investovat lákavá. Z jiných výzkumů víme, že čtvrtina lidí, kteří plánují kupovat nemovitost, ji chtějí kupovat právě za investičními účely. Největší zájem je o malé byty nebo garsonky v novostavbách,“ doplňuje výstupy Jan Polák, account director ze společnosti Ipsos.
O výzkumu:
Výzkum byl realizován v únoru 2019 na reprezentativním vzorku internetové populace ČR ve věku 18-38 let. Celkem se ho zúčastnilo 300 respondentů. Výzkum byl realizován pomocí Ipsos online panelu Populace.cz.
O Ipsos:
Ipsos je výzkumnou technologickou a konzultační společností. Spolupracuje s pobočkami sítě Ipsos v 89 zemích. Z Prahy řídí projekty po celém světě, sídlí zde Ipsos Mystery Shopping Global Support Centre a vedení Ipsos Central Europe Cluster (ČR, SR, Maďarsko, Rakousko). Ipsos disponuje moderním technickým zázemím pro sběr a zpracování dat a využívá know-how divizí specializovaných na výzkumy značky a komunikace, mapování trhu a segmentaci, zákaznickou zkušenost a kvalitativní výzkum. Ipsos je členem organizací ESOMAR, MSPA, SIMAR a řídí se jejich etickými principy a metodickými pravidly. Dlouhodobě se věnuje tématům CSR a udržitelného rozvoje. Více na www.ipsos.cz
O xPartners:
xPartners je mezinárodní brokerská společnost poskytující své služby v zemích Evropské unie. Více informací na www.xpartners.com.
Michael je manipulátor, tvrdí Aneta ze Survivoru. Po zradě ho vyškrtla ze svého života
Související články

Ekonom se zastal obchodníků bez karetního terminálu. Snaží se zlevnit, tvrdí. Téma je podle něj zbytečně přifouklé

Poprvé v historii: Na Karvinsku rozprášili temný drogový gang, kde se cálovalo v kryptoměně

Dnem stromů si svět od poloviny 19. století připomíná plíce planety

Federico Díaz s robotem ABB proměnil výdech z tunelu Blanka v umělecké dílo
