Trendy tagy Karel Gott (zpěvák) Extra Host (pořad) koronavirus Tvoje tvář má známý hlas 2020

Nejnovější kauzy

Boj proti plýtvání: Tesco jako první řetězec podepsalo spolupráci s potravinovými bankami

Podpis memoranda
Řetězec Tesco se rozhodl, že končí s veškerým plýtváním potravin. Zákon o potravinách a tabákových výrobcích ukládá od letošního roku obchodům povinnost darovat své potravinové přebytky. Týká se to především obchodů s prodejní plochou větší než 400 m2, což Tesco, které od roku 2013 spolupracuje s potravinovými bankami na prevenci plýtvání potravin, bezesporu je. V rámci společně uzavřeného memoranda dojde k prohloubení a rozšíření stávající spolupráce.

Memorandum pro pevnější spolupráci

Společnost Tesco a Česká federace potravinových bank se zavázaly k pokračování vzájemné koncepční a systémové spolupráce při darování potravin. Společně budou projednávat nové strategie spolupráce, aby byla zajištěna maximální efektivita při darování potravin. „Těší mne, že podepsáním tohoto memoranda dáváme najevo naše dlouhodobé úmysly bojovat s plýtváním potravin ve spolupráci s naším dlouholetým strategickým partnerem, kterým je společnost Tesco. Právě úzká a systematická spolupráce nám dopomůže k efektivnějšímu řešení tohoto celospolečenského problému,” říká Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank.

Tesco i potravinové banky budou společně sdílet své statistické údaje a evidenci v oblasti darování potravin a společně budou hledat cesty ke zkvalitnění a zefektivnění celého procesu darování. „Jsme opravu rádi, že máme takového partnera v boji proti plýtvání potravinami, jakým je právě Česká federace potravinových bank. Společně můžeme sdílet data ohledně darovaných potravin a přinášet další podněty, které usnadní a urychlí celý proces darování,” dodává Martin Kuruc, výkonný ředitel společnosti Tesco

Dlouhodobé a pevné partnerství

Tesco spolupracuje s potravinovými bankami již od roku 2013 a bylo jedním z iniciátorů Národní potravinové sbírky. Pravidelně podporuje potravinové banky finančními dary na pokrytí nákladů jejich provozu a pořízení potřebného materiálního vybavení. V loňském roce se uskutečnila společná kampaň s dodavateli a zákazníky, kdy 1 % z prodeje více než 100 vybraných produktů v středoevropských prodejnách bylo darováno potravinovým bankám. Celkem se tak podařilo středoevropské potravinové banky podpořit částkou 3 332 000 korun. Tesco se navíc zavázalo, že do roku 2020 budou všechny obchody Tesco ve střední Evropě schopné darovat své potravinové přebytky lidem v nouzi právě prostřednictvím potravinových bank.

Související články

Další články