Amazon slaví 10 let v Česku: "Naši lidé jsou srdcem inovací," říká generální ředitel Michal Šmíd

Amazon letos slaví deset let v Česku. Z jediné provozovny v Dobrovízi se stal jedním z největších zaměstnavatelů v oblasti logistiky, který české ekonomice přinesl investice v hodnotě přes 45 miliard korun a tisíce pracovních míst.
„Za deset let jsme v České republice ušli dlouhou cestu,“ říká Michal Šmíd, generální ředitel společnosti Amazon v Česku. „Z jediného návratového centra jsme vybudovali moderní síť tří provozoven a firemních kanceláří a pomohli vybudovat infrastrukturu v okolí. Naší ambicí je být i nadále férovým zaměstnavatelem a aktivním partnerem v regionech, kde působíme.“
Roboti jako kolegové
Amazon v současné době provozuje v Česku centra v Dobrovízi, Kojetíně a Chomutově. Podle Šmída je Kojetín symbolem nové éry. Jde o první plně robotizované logistické centrum v zemi, které využívá autonomní roboty, paletizátory a robotická ramena, jež pomáhají zaměstnancům s nejnáročnějšími úkoly.
„Roboty vnímáme jako pomocníky, ne jako konkurenci,“ vysvětluje Šmíd. „Technologie mají lidem usnadnit práci, zvýšit bezpečnost a umožnit jim přejít na kvalifikovanější činnosti.“
Moderní technologie podle něj také přitahují nové talenty. „Robotizace vytváří zcela nové role, od techniků a systémových operátorů až po datové analytiky. Logistika už není jen o manuální práci.“

Investice do lidí a komunit
Kromě inovací se Amazon zaměřuje také na školení zaměstnanců. Prostřednictvím svého programu Career Choice hradí až 100 % nákladů na kurzy a rekvalifikace. „Chceme, aby naši lidé měli možnost se rozvíjet, ať už uvnitř Amazonu, nebo mimo něj,“ dodává Šmíd.
Společnost se také aktivně angažuje v regionech, kde působí. Podporuje dětské projekty v oblasti vědy a techniky, spolupracuje s neziskovými organizacemi, jako jsou ADRA a Nedoklubko, a zaměstnává lidi se sluchovým postižením.
„Mnoho lidí si možná Amazon spojuje hlavně s technologiemi, ale lidský rozměr je pro nás stejně důležitý,“ dodává Šmíd. „Pomáháme tam, kde to má smysl, ať už jde o vzdělávání dětí nebo třeba podporu místních charitativních organizací.“

Podpora českých firem v zahraničí
Amazon také pomáhá českým firmám prosadit se v zahraničí. Prostřednictvím svého tržiště Marketplace , nyní spolupracuje s více než 700 malými a středními podniky. Jen v loňském roce bylo prostřednictvím Amazonu do celého světa odesláno více než 5 milionů českých výrobků.
„Je skvělé vidět, jak české značky jako Pepperfield, Green Idea nebo Baagl uspěly na zahraničních trzích,“ říká Šmíd a dodává: „Naším cílem je co nejvíce jim usnadnit růst a šířit povědomí o českých výrobcích po celém světě.“

GLOSA: Bezchybná Mia a věrná zrádkyně Brzobohatá. Největší morální dilema celé série a exkluzivní pohled do zákulisí
Související články

Kryptoplatby v Česku sílí: kde zaplatíte za dárky digitální měnou?

Mačeta neposílá zprávy, ale rád o sobě vypráví. Danny Trejo (81) pro Discovery Channel zavzpomínal na mládí plné heroinu a kartelového vraždění

Lékárna.cz: ePoukaz, který ušetří čas pečujícím i seniorům

Kde najít všechny dobré řemeslníky na jednom místě?













