Abstinent rozdělil diváky na dva tábory. Jedni film odsuzují, druzí jsou nadšení z mladého Trojana

Film Abstinent: Divácké recenze jsou spíše rozpačité
Zdroj: CinemArt
+ Další 2 fotografie
Premiéra

Premiéry na televizních obrazovkách se po dlouhých třech letech dočkal snímek režiséra Davida Vignera. Drama, jež v hlavní roli táhne Josef Trojan, syn slavnějšího a zkušenějšího Ivana Trojana, ale u diváků zaznamenalo rozpačité reakce. Lidem vadilo zejména neatraktivní zpracování, často ale chválili výkon mladého Trojana.

Snímek Abstinent je již třetím filmem režiséra Davida Vignera, který se tentokrát zaměřil na věčně aktuální téma alkoholismu. Děj se točí kolem devatenáctiletého Adama, jenž se nedobrovolně stal pacientem protialkoholní léčebny.

Diváci tak mohli dnes večer na TV Prima sledovat, jak hlavní postava v podání Josefa Trojana přechází od vzdoru k sebereflexi a zařízení, jež ho má zbavit závislosti a které nenávidí, se stane jeho útočištěm. Příběh mladého Adama ale příliš mnoho lidí neoslovil. Nebo spíš jeho zpracování, které je komorní a spoléhá především na dialogy. I proto má snímek na ČSFD pouze 50 procent.

Rozpačité reakce

"Abstinent má co říct, zdařilé jsou i dialogy. Filmové zpracování je však slabé, divácky neatraktivní, špatné vedení herců, kamera..." postěžoval si na ČSFD uživatel s přezdívkou Zette. Podobně to viděl i divák s nickem netahlo, který zkritizoval obsazení hlavní role. "Špatnej casting. Třicetikilovej Trojan s vizáží sedmáka základní školy jako notorik v léčebně? Naprosto mimo," sepsul tvůrce nespokojený divák.

Našla se ale řada diváků, kteří Trojana chválili, což ostatně vystihuje rozpačitost celého filmu. "Trojan skvělý. Ale úplně to zachránit nemůže. Flashbacky mohly být podařenější, občas bylo znát až po chvíli, kde se film nachází. Divák by si myslím zasloužil více konce, když už na to kouká. Obávám se ale, že s návratem mezi stejné lidi by to měl velmi těžké ustát. Na film jsem koukal především kvůli Trojanovi, ten nezklamal, zvedá to o hvězdu výš, jinak je film slabší," napsal uživatel Dawe2.

Co ale většina diváků ocenila, to bylo především zvolené téma alkoholismu. "Film se mě dotkl především tématem, které zpracovává, protože sama mám s alkoholismem negativní zkušenost. Oceňuji, že se až tak nesnaží proti alkoholu bojovat nebo dělat osvětu, jak je pití špatné, ale spíše zachycuje dost intenzivní pohled na mladého člověka, který bojuje s alkoholem a sebou samým," uvedla Dixxie, která film ohodnotila čtyřmi hvězdami z pěti.