Původním záměrem coca-coly bylo léčit bolesti hlavy, žaludku a také nervové vyčerpání. Autorem receptury byl americký lékárník John Pemberton, který rád experimentoval ve své laboratoři s různými látkami a chutěmi. Chtěl vymyslet sirup, který by nejen dokázal léčit, ale zároveň dobře chutnal. Sám byl totiž závislý na morfiu, kvůli bolestem, které mu způsobila zranění z války. Nakonec mu k tomu posloužila kombinace lístků koky a kofein získávaných z ořechů kola.

Atlantský lékárník měl v nově vzniklé firmě společníka. Frank Robinson byl tím, kdo měl na starosti spíše marketing a jemuž vděčil nápoj za rychle rostoucí popularitu. A také své jméno. Robinson si dlouho lámal hlavu nad názvem vzniklého moku. Nakonec přišel s názvem coca-cola, který zvolil čistě z estetického hlediska. „Dáme tam dvě C, bude to dobře vypadat na plakátech,“ zněla doslova jeho věta, s níž svému společníkovi zdůvodnil svůj výběr názvu.

Úspěchu coca-coly se ovšem dožil pouze on, Pemberton nikoliv. Krátce před svou smrtí v roce 1988 prodal svoji část firmy. Tu převzal obchodník Asa Candler. Teprve jeho zásluhou se rozšířil sladký sirup do všech amerických států.

Až do druhé světové války byla coca-cola sice stále rostoucí, ale zatím pouze americkou značkou. Celosvětový věhlas jí přineslo až vítězné tažení Američanů v rámci války po celém světě. Kam američtí vojáci vkročili, tam s sebou měli coca-colu. Firma kvůli tomu otevřela dokonce několik závodů různě po světě, které se jí v následném globalizačním tažení hodily. Mimochodem, druhé světové válce vděčí Coca-Cola také za svůj druhý vlajkový nápoj. Protože v tehdejším Německu chyběla většina surovin potřebných k výrobě originální coca-coly, vznikla limonáda Fanta.

Opravdu málokterá firma měla možnost ovlivnit životy tolika lidí. Nemyslíme tím pouze reklamu s kamionem, která tradičně zahajuje Vánoce, či Santa Clause, jehož po celém světě proslavila právě coca-cola. Existuje jen málo destinací, kde by se černý nápoj neprodával, nebo by jej tam alespoň neznali. Ať pojedete do africké vesnice, či do nejluxusnější restaurace v kterékoliv zemi světa, vždy si můžete vychutnat doušek perlivé coca-coly. Ani 132 let od momentu, kdy byla prodána první flaška, to nevypadá, že by se na tom v dohledné době mělo něco změnit.