Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Začala problémová část opravy Barrandovského mostu. Bagry se zakously do betonu, dopravní kolaps se zatím nekoná

Demolice nájezdu na Barrandovský most.
Zdroj: eXtra.cz - Jiří Masojídek
+ Dalších 16 fotografií
FOTO

Silničáři v Praze dnes začali bourat nájezd na rekonstruovaný Barrandovský most ze Strakonické ulice, kvůli tomu je v místě zúžen průjezd. Redakce eXtra.cz se vydala na místo zjistit, zda začátek bouracích prací nebude mít negativní vliv na plynulost pražské dopravy. Ráno se sice kolony tvořily, nebyly ale delší než ty, se kterými se běžně Pražan během pracovního týdne setká. Větší problémy v dopravě nejsou, intenzivnější doprava byla v ranní špičce na některých objízdných trasách. Vyplývá to z údajů TSK a dopravních aplikací, uvádí ČTK.

Podle pražské Technické správy komunikací byla kolem 9:00 v místě doprava na stupni čtyři z pěti. Větší problémy v dopravě nejsou, intenzivnější doprava byla v ranní špičce na některých objízdných trasách. Situace se tak příliš neliší od dnů, kdy žádná rekonstrukce jednoho z nejdůležitějších mostů neprobíhá. "Čtyřky," tedy stupně dopravy číslo 4 na Strakonické, jsou takový řidičský evergreen.

Desetidenní omezení

Kvůli bourání nájezdu je doprava na Strakonické stažena ze dvou jízdních pruhů do jednoho, omezení potrvá deset dnů. Právě tento nájezd způsoboval řidičům ze začátku největší vrásky, jeden pruh průjezdu ze Strakonické si nikdo nedokázal představit. Zdá se však, že velké množství řidičů bralo varování před zácpami vážně a přes most zbytečně nejezdí. Po deseti dnech by měl být průjezd opět ve dvou pruzích, z nichž jeden zůstane vyhrazen autobusům.

Řidiči by měli po dobu oprav mostu, který je nejvytíženější komunikací v Praze, využívat podle TSK objízdné trasy, které vedou zejména po Pražském okruhu, kde byl dočasně otevřen sjezd na Písnici, u Lihovaru vznikla rampa pro otáčení a byla rozšířena kapacita křižovatky u mostu Závodu míru na Zbraslavi. TSK rovněž doporučuje řidičům, aby při jízdě využívali mobilní aplikace, které na základě reálných dat z provozu najdou optimální trasu.

Redakce eXtra.cz zkoušela projet přes most hned v prvním dni oprav, kdy to oproti očekávání šlo jen s minimálním časovým rozdílem. Stejná trasa z barrandovských ateliérů na Budějovickou nám čtrnáct dní před startem rekonstrukce trvala dvanáct a půl minuty, při probíhajících opravách se protáhla na patnáct.

Podívejte se na video ze srovnání:

Oprava mostu je rozložena do několika let. Letos práce potrvají 110 dní a vyjdou na 594,5 milionu Kč. Most z roku 1983, který nebyl dosud opravován, je součástí městského okruhu a denně přes něj přejede na 140 000 aut. 

Související články

Další články

Nejnovější kauzy