Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Nebezpečná D1: Policie pokutuje kamioňáky, kteří spí, kde mohou. Jinou možnost ale nemají

Dálnice D1 stojí.
Zdroj: Policie ČR
problém

Policie pokutovala špatně stojící kamiony. Ty totiž doslova obklopují české dálnice. Důvod je jednoduchý – v Česku aktuálně chybí podél dálnic a rychlostních silnic stovky parkovacích míst, kde by si řidiči mohli odpočinout a dodržovat tak přestávky, které jim nařizuje zákon. O nedostatku parkovacích míst například informuje portál Praktická logistika. Jak sami řidiči namítají, stát prostě musí, jinak jim hrozí vysoké pokuty. Nacházejí se tak v bezvýchodné situaci.

„Každodenní nešvar, který je velmi nebezpečný. Řeč je o parkování kamionů u D1 mimo vyhrazená parkoviště. Jízdní soupravy stojící na nájezdech a sjezdech ohrožují ostatní řidiče a blokují provoz. Časně ráno jsme se na ně zaměřili a za porušení zákona padaly pokuty,“ píší policisté na svém profilu na sociální síti X a chlubí se, že během akce rozdali 32 pokut. Jakkoliv mají ve svých akcích obyčejně vcelku podporu, tentokrát si lidé spíše ťukají na čelo.

Kde mají parkovat, ptají se lidé

A kde mají parkovat, na to jste se zaměřili taky? Nebo že by tam stáli jen tak z plezíru? ptá se pod příspěvkem jeden z diskutujících. A rozhodně není sám. „Jaká je oficiální rada Policie ČR řidičům kamionů, kteří nemohou najít legální místo k povinnému odpočinku? Je nějaký postup, který mohou činit a vyhnout se sankci?“ ptá se další. V Česku prostě totiž není dostatek parkovacích míst pro kamiony. Chybí jich stovky.

Dokládají to i údaje společnosti Eurowag, která provozuje v Česku několik soukromých parkovišť pro kamiony. Podle jejich odhadů chybí asi 1300 parkovacích míst, portál Praktická logistika mluví dokonce až o dvoutisícovém nedostatku míst, kde by řidiči mohli bezpečně dodržovat nařízené přestávky. Sankce totiž vůbec nejsou malé.

Špatně zaparkovat je výhodnější

Za nedodržení přestávky totiž může být řidič sankcionován čtyřmi trestnými body, pokutou až deset tisíc korun, a dokonce i zákazem činnosti na 6–12 měsíců. V případě špatného parkování mu hrozí pokuta v maximální výši „pouze“ dva a půl tisíce. Je tak jasné, že když si musí řidič vybrat, bude raději volit špatné parkování. Stát tak prakticky „posílá“ policii na ty, kdo kvůli jeho neschopnosti vybudovat dostatečnou infrastrukturu musí parkovat, kde se dá.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy