Trendy
válka na Ukrajině Survivor 2024 Iveta Bartošová Survivor 2024 - aktuálně

Hřibův nový parkovací dům smetla kritika: Dodělejte radši obchvat Prahy, vy šaškové, vzkazují někteří

Zdeněk Hřib prezentoval nový parkovací dům v Praze. Projekt se setkal s vlnou kritiky
Zdroj: profimedia
+ Dalších 5 fotografií
PARKOVACÍ DŮM

Zdeněk Hřib se pochlubil dalším počinem. Náměstek pro dopravu na sociální síti osobně prezentoval nově otevřený parkovací dům na pražských Nových Butovicích. S nadšením hovořil o 380 nových parkovacích místech. Uvedl, že 200 těchto stání je určeno dojíždějícím, zbytek pak má být pro rezidenty z okolí. Projekt se ovšem nesetkal pouze s pochopením.

Náměstek pro dopravu a bývalý pražský primátor Zdeněk Hřib se nový parkovací projekt snažil Pražanům a dojíždějícím prodat dvojicí marketingových videí, které zveřejnil na svém Twitteru. V jednom z nich oznamuje, že cena za stání bude 50 Kč na den a vybízí k diskuzi, zdali je to férová cena. Některým uživatelům se zdá směšně malá a tvrdí, že takový projekt se nikdy nemůže investičně vyplatit. Jiným cena připadá pro změnu vysoká.

„Vyhozené peníze, které dopravu v Praze dále zhorší dotováním dojíždění ze satelitů a plýtváním místem, kde mohlo stát bydlení na metru. Nemáte se čím chlubit,“ hodnotí uživatel David, kterému pod příspěvkem odpovídá Petr: „Na Butovicích nemají místní pořádně kde zaparkovat, hlavně okolo Nušlovy ulice. Za mě v pořádku, že je tam garáž. Tak si příště o tom něco zjistěte, než začnete psát blbosti.“ Vše vtipně glosuje uživatel Křapáč, dle kterého „lidi v satelitech nebudou mít co žrát“.

Investice do odlehčení dopravy

Leoš upozorňuje, že cena je dotovaná a investiční náklady se nikdy nevrátí. V projektu však vidí smysl, neboť „pomůže zklidnit dopravu v centru“. Vojtěch se táže, jaká bude cena pro rezidenty a sám si také odpovídá: „Žádné zvýhodnění neexistuje, takže v té rezidentské části zaplatí člověk za místo 2 200 Kč za měsíc, zatímco když si budu platit 50 Kč/den v P+R, vyjde mě to na 1 500 Kč. Tento parkovací dům je o 100 % dražší než všechny parkovací domy na Praze 13.“

Josef na Twitteru poukazuje, že stavíme místo pro 380 aut, namísto abychom budovali hustou železniční síť, pokrytou množstvím rychlovlaků. „Hustá železniční síť je ale záležitostí státu. My plníme ty úkoly, za které jsme odpovědní v Praze,“ vysvětloval mu Zdeněk Hřib.

Uživatel Jiří pro parkovací dům pochopení nemá, protože by chtěl významnější změny. „Dodělejte radši obchvat Prahy, vy šaškové,“ nebere si servítky. „Na severu, kde bydlím, měl být hotový v roce 1999. Dále si stěžuje, že na místě bývalé skládky v Dolních Chabrech vzniká namísto záchytného parkoviště golfové hřiště. Trnem v oku jsou mu i zúžení pro cyklistické pruhy.

Počet aut Prahu dusí

Česká metropole se dlouhodobě potýká s přílišným počtem automobilů, což se projevuje na kvalitě ovzduší a plynulosti provozu. Bedřich Rathouský z Katedry logistiky VŠE už dříve shrnul řadu dodnes přetrvávajících problémů. Poukázal na nedostavěný dálniční okruh okolo Prahy či uzavírky. Za největší faktor však označil počet aut.

„Jen na území Prahy je registrován skoro 1 milion osobních aut – a do Prahy samozřejmě jezdí ještě mimopražští motoristé. Už od roku 2000 je podíl osobních automobilů na celkových dopravních výkonech přes 90 % a toto číslo kontinuálně stoupá už od 60. let minulého století,“ uvedl Rathouský pro server Euractiv.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy