Díky technologii vodního paprsku se přes speciální ocelové šablony „vyčistí“ daný typ povrchu od špíny a dalších nečistot. Následně díky kontrastu mezi čistou a špinavou částí vznikne motiv, který může sloužit jako reklamní poutač, směrové značení, QR kód apod.

Při současné přemíře reklam a reklamních poutačů se objednatelé zajímají o alternativy, které by nahradily standardní outdoor aplikace. K reklamě vytvořené firmou Aqua Ads se začíná uchylovat stále více podnikatelských subjektů, kteří chtějí sdělením nejen upoutat pozornost na své podnikání ojedinělým, ekologickým způsobem, ale také využít cenově výhodnějších možností.

„Vytvořit reklamu tím, že ji vyčistíte ze špíny chodníků, mi dává smysl,“ říká Adam Skala ze společnosti Hot God.

Díky ojedinělé technologii, kterou je reverse graffiti firmou Aqua Ads aplikováno, spolupracuje firma s městem při čištění veřejného prostoru a účinně tak doplňuje spektrum úklidových služeb například o čištění laviček, parků a hřišť.

Zkušenosti v Praze poukazují na to, že některé reklamní agentury se často uchylují k nelegální inzerci a dopouštějí se tak porušení zákona. Díky bohatým zkušenostem s typy materiálů, na které jsou motivy aplikovány, dokáže firma Aqua Ads získat veškerá potřebná povolení pro tento typ guerilla marketingu.

Utopickou myšlenkou celého projektu je přemístit veškerou outdoor reklamu do horizontální podoby, která by neměnila panorama města, neměla negativní vliv na pozornost řidičů, nebyla by nebezpečná pro chodce, byla by levná, efektivní i efektní.

„Víte, mít pocit, že máte ve městě reklamu na chodníku, je super. Ale když k tomu přidáte ještě fakt, že jste díky tomu nechali vyčistit město, ocení to i vaši zákazníci,“ říká Lukáš Řezník ze společnosti Histogram.

Výhoda této aplikace reklamy je také v tom, že po čase sama zmizí, jelikož se vyčištěný povrch opět po několika týdnech zašpiní a veřejný prostor je tak beze změny uveden do původního stavu.