Koupit si auto není nikdy jen tak. Ženská chce hezkou palubní desku a pěknou barvu a rozumnou spotřebu, hlavně ať může dát dozadu všechny svoje boty, dvě kabelky, tašku s líčidly a dítě má v sedačce ještě dost místa před sebou a další dva potomci vedle sebe. Chlapovi je zase jedno, jestli je auto zelené nebo puntíkaté, hlavně to musí jet rychle na dálnici, musí to jet rychle na světlech, nesmí se třískat hlavou o strop, do kufru se mu musí vejít plný bag a basa piv, a kdyby to ještě navíc vypadalo luxusně a umělo to jezdit po horách a v bahně na každoroční sraz s parťáky ze školy támhle v té strašné lesnaté díře, bylo by to úplně super.

Nejhorší pak je, když má jedno auto sloužit oběma a co druhý den si zvykat na jiné jízdní návyky a zátěž. Sebrat se a jít do showroomu vybrat si jedno rodinné auto totiž není jen tak a často to trvá dlouhé týdny, přičemž jeden z nich musí udělat vždycky výrazný ústupek. A někdy to i skončí pláčem nebo uraženým mlčením, věřte nám, taky jsme to zažili. Naštěstí ale tehdy před pěti lety přišla s dlouho očekávanou novinkou naše Škoda a vyplivla do světa Yeti, auto, u něhož už nebudete usedavě plakat, že je palubka hnusná a kufr malý a vy nezaparkujete do šuplíku, protože to nemá to chytré pípátko.

Yeti je na trhu už dlouho a velmi úspěšně. Samozřejmě přišel čas na inovaci, můžete si rovnou vybrat model, který je pro váš životní styl vhodnější, škodovka totiž nabízí Yetiho jako variantu do města, nebo hlavně do přírody. Na světě jsou totiž lidi, co mají radost z elementárního řízení auta a nepotřebují k tomu žádné pomocné vychytávky, pak jsou zde ti, kteří mají rádi pohodlí a bezpečnost a oceňují, když auto udělá půl práce za ně.

Pokud patříte do té druhé skupiny, je to auto přesně pro vás. Budete v něm vysoko, široký robustní čumák vám dává pocit jistoty a hlavně ve zpropadeném přecpaném městě budete mít i tak pocit, že řídíte nějakou bryskní malou lentilku. Navíc vám pomůže vyjet a zaparkovat do šuplíku, tedy mezi dvě podélně stojící auta. Což je pro mnoho řidičů, proč to neříct otevřeně, ještě pořád noční můra. A rozhodně to není jediný asistent v autě, skoro se dá říct, že když si Yetiho pořídíte v automatu, bude to dělat vše samo, dokonce ho ani nebudete muset odemykat nebo nastartovat. Pozná vás samo podle klíče, který budete mít v kapse nebo v kabelce. No, a pokud patříte mezi ty řidiče, pro něž je automat jako lízání zmrzky přes sklo, a o asistentech nechcete ani slyšet, prostě si kupte manuál a všechno vypněte. Jak prosté. Pocit radosti z toho, že sami plně ovládáte mohutný vůz, bude nebeský.

A abychom vám to rozhodování ještě ulehčili, nakonec dva důležité údaje, které budou zajímat všechny. Tak můžete mít Yetiho buď jako předkolku, nebo čtyřkolku a na vaši otázku, kolik mě bude stát provoz, vám odpovídáme, že průměrná spotřeba je 4,6 litrů nafty na 100 kilometrů. Za pusu. A víte vy co? Není to vůbec o spotřebě, je to pocitu, komfortu, řízení, pohodlí. Je to o tom, že dáte do kufru květináč od babičky, obrovský nákup a všechny vánoční dárky. Že když pojedete na hory nebo k moři, nebudete 12 hodin umírat s koleny pod bradou zastlaní mezi karimatkami na pláž a balením svetrů do zimy. Že i když se budete muset motat po ucpané Praze a jejích úzkých uličkách, nebudete mít pocit, že sedíte v tanku. Ten kompromis, o kterém jsme na začátku mluvili, ten je v čisté formě tady. Škodovka ho prostě našla a dokonale vyvážila.