Není chleba jako chleba. Své o tom vědí i sami pekaři, kteří každoročně pořádají prestižní národní soutěž „Chléb roku“, kde oceňují ty nejlepší chleby hned ve třech kategoriích. Nejlepší chléb z průmyslové pekárny v kategorii „Konzumní chléb“ upekli v pekárně Beas Choustníkovo Hradiště. Vítězem v kategorii „Řemeslný chléb“ se stal výrobek z pekárny Pekařství MaJa Dolní Dunajovice. Vítězem volné kategorie na trhu stále oblíbenějších chlebových specialit „Chléb bez hranic“ se stali pekaři z pekárny Pecud, v.o.d., Žandov.

Již poosmé se prestižní akce pekařů i samotná soutěž uskutečnily ve strategickém partnerství se společností Tesco. Výrobci a obchod se spojili a společně propagují kvalitní chléb a snaží se jej nabídnout co největšímu množství spotřebitelů. „Důvodem, proč je Tesco sponzorem, je podpora tohoto tradičního řemesla a zvýšení prestiže českých pekařských výrobků. Je to pro nás i forma vyjádření, jak podporujeme lokální dodavatele a jejich kvalitní výrobky,“ vysvětluje Jana Suchá, manažerka kategorie pečiva společnosti Tesco. Pravidelně každý rok tak zákazníci obchodů Tesco naleznou vítězné chleby v sortimentu a je jim zároveň věnovaná i náležitá marketingová podpora.

V kategorii pečiva si společnost Tesco zachovává velmi lokální přístup, kdy spolupracuje s více než padesáti místními dodavateli. Možnost výběru lokálního pečiva je pro dnešního zákazníka velmi důležitá. I v případě pečiva jsou v současné době patrné dva silné trendy. Prvním jsou tzv. superpotraviny (chia, goji, quinoa…) a druhým je pak návrat k tradici.