Chcete obohatit svůj jídelníček o další superfood? Vyzkoušejte chia semínka!

Tohle je 10 důvodů, proč neprohloupíte!

1. Obsahují ohromné množství vlákniny a řadí se mezi několik potravin s jejím vůbec nejvyšším obsahem. Pro pokrytí doporučeného denního příjmu vlákniny dospělého člověka vám stačí neuvěřitelných 5 až 6 polévkových lžic chia.

2. Chia semínka jsou vynikajícím zdrojem antioxidantů, jejich koncentrace je ještě větší než v čerstvých borůvkách. Antioxidanty jsou potřebné k udržení zdraví a pomáhají vypadat mladě!

3. Chia semínka obsahují 8krát více omega-3 mastných kyselin než losos. Chia semínka dokážou údajně bojovat s kardiovaskulárním onemocněním.

4. Chia semínka pomáhají zhubnout. Zní to neuvěřitelně, ale tato malá semínka absorbují 12násobek své váhy po smíchání s vodou nebo po zapití vodou v žaludku. To dává pocit sytosti, zabrání chuti na nezdravé potraviny, což vám ušetří nadbytečné kalorie a podporuje správnou činnost trávicího systému.

5. Chia semínka pomáhají snížit krevní tlak a stabilizovat hladinu cukru v krvi. Podle stavu výzkumu diabetiků provedených v Torontu, po pouhých 3 měsících každodenního užívání chia semen krev se stala méně náchylná ke vzniku krevních sraženin.

6. Pravidelná konzumace chia semínek zmírňuje úzkost, deprese a další psychické potíže.

7. Chia semínka obsahují 3krát více železa než špenát. Zejména pro ženy je dostatečný příjem železa důležitý, protože právě ony trpí jeho nedostatkem.

8. Díky množství obsaženého draslíku vyrovnává pravidelné zařazení chia semínek do jídelníčku hladinu pH v těle.

9. Při trávení zpomalují přeměnu sacharidů na jednoduché cukry, tělo tak může přijímat energii z potravy postupně a lépe ji využít.

10. Chia semínka hydratují organismus a umožní vám lépe snášet fyzickou zátěž.