„Kamarád přišel o jistou částku. Měl tam zapamatovanou kartu a někdo se mu dostal dovnitř a objednal si zboží na sebe,“ dozvěděl se server eXtra.cz, Alza nám následně informaci potvrdila.

Jde snad o masivní únik dat ze společnosti? Firma, která je proslulá svým otravným zeleným mimozemšťanem z reklamy, se proti těmto domněnkám důrazně ohrazuje. Není divu, podobné obvinění by jí zkazilo reputaci a přišla by o klienty. Společnost však tvrdí, že únik z její strany ani není možný. Hesla prý uchovává v zašifrované podobě a ani k údajům o platebních kartách nemá mít nikdo přístup.

„Interní systémy společnosti zaznamenaly zneužití účtů několika zákazníků neznámým uživatelem, a proto Alza.cz podala trestní oznámení na neznámého pachatele, Policie ČR případ intenzivně řeší. K úniku přihlašovacích údajů v žádném případě nedošlo na straně Alzy. Útočník získal k uživatelským účtům přístup mimo Alzu, patrně v důsledku toho, že tito uživatelé měli nastavené stejné heslo ve více systémech. Následně se přihlásil k jejich uživatelským účtům a provedl falešnou objednávku,“ sdělila nám mluvčí společnosti Patricie Šedivá.

„Útočník pod identitou zákazníků následně objednal zboží. Všechny zákazníky, u kterých byla tato situace detekována, informovala Alza.cz okamžitě telefonicky a důrazně doporučila nastavení dostatečně bezpečného hesla, které nikde jinde nevyužívají,“ pokračuje mluvčí.

„V rámci spolupráce s PČR byly některé objednávky po dohodě s vyšetřovateli stornovány až po dopadení jednoho z pachatelů. Veškeré finanční prostředky byly následně neprodleně vráceny na konta zákazníků. Po dobu vyšetřování se k události není možné dále blíže vyjadřovat,“ dodala s tím, že zákazníci se mohou chránit zapnutím dvoufázové autorizace.

Kdo by snad měl strach z toho, že se sám stane obětí zlodějíčků, by kromě nového specifického hesla, jež se jeho žádnému jinému nepodobá a jež nevzniká ani na základě nějak uhádnutelného vzorce, měl také raději zrušit možnost zapamatování platebních karet.