Šéfredaktor eXtra.cz Pavel Novotný glosuje každý týden dění v Ulici, kterou sleduje jeho manželka… A on se po návratu z práce pokaždé nadšeně přidává…

To byl zase fičák, jako když Ivana volá do novin, že ji nevyfotili, jak Karlovi tleskala v první řadě.

Spektakulární týden, který nemohl nechat v klidu jediného fanouška Ulice včetně mě, který si našel čas i přes porod dcery a komunální volby, ve kterých jsem sice v Řeporyjích obhájil mandát, ale radost z toho nemám při pomyšlení na to, že u nás existují politici jako Lumír Nykl.

Ano, vím, že se říká, že co je v televizi, je jenom jako, ale co když ten kretén opravdu existuje?

Heleďte, já taky dělám do komunálu a není to u nás na vsi lehký, fakt ne, ale jsou věci, které si zdejší strany barikády v životě nedovolí, protože by je za protistranu rozkódoval i šimpanz, co šimpanz, Ornella Štiková by poznala, co se za věcí skrývá.

Kdepak s tím na Lumíra!

Můj oblíbenec a šedá eminence radnice Masný realizuje intriku, která má kopírovat americké velkofilmy typu Všichni prezidentovi muži, Nixon, nebo, no prostě velká politika v reáliích Ulice. Co při tom Nova rozehrála za tyátr, nemělo obdoby a Lumír byl v tom epickém výjevu za kokota roku.

„Někdo“ zařídí pokácení stromů na náměstí, které má Lumču zdiskreditovat v očích občanů, a divákům je asi po třech vteřinách scény „Přijeli s motorovkou a jsou zlí“ jasné, že za tím stojí Masný a posvětil to Hložánek. A co si budeme povídat, je to jasné nejen divákům, ale i jejich psům, kočkám, kanárkům, brambůrkům, otomanům, no prostě všemu u televizí, jediný, kdo čumí jak jantar a nechápe, je Lumír. Starosta a nejvyšší autorita regionu… Toho trumpetu bych nevolil ne proto, že nechal pokácet stromy, ale z toho důvodu, že už na dálku není pochyb o tom, že by v čele úřadu byl prospěšnější i rezavý hever.

Kretén se rozčiluje na úřadě, kdo to povolil, a když zjistí, že on, jde si to vyčítat, místo aby zabil Masného. Následně se ukáže, že podepsal dokument, který byl záměrně formulován tak, aby podepsal něco, co podepsat nechce, ale Lumír dál civí a kroutí hlavou. Druhý den dostává jasné signály o tom, že se jedná o cílený útok, který má zmást občany a zafungoval (paní v krámu kroutí hlavou, jen ho vidí, matka mu tlumočí, že v baráku u paní mu prý nedá hlas nikdo), ale Lumír stále přemýšlí, jak mohl odbor životního prostředí udělat takovou chybu, kretén tápe, i když před svými věrnými (Masný, Hložánek, hihi) lamentuje, že taková chyba se stala teď, před volbami.

Ale aby bylo u televizorů skutečně všem jasné, že starosta v telenovele je mongol, že mu není rovno ani mezi diváky Prima Love, přijde scéna s bulvárem, který má na titulu zprávu, že starosta lidem pokácel stromy a hovádko boží Nykl, který se má chytnout za hlavu, že byl tak slepý, a na místě se omluvit přítomné matce, že trpělivě vychovala dementní dítě, které patřilo do ústavu, tak se zamyslí a pronese: „Ti si pospíšili. To jim snad musel někdo zavolat, nebo co“ a jde se poradit s Masným a Hložánkem, co teď.

Mimochodem, již zmíněná scéna s motorovkou, ty vole, to byla Amerika. Dušan Klein měl tutově pokyn vygradovat to tak, aby nezůstal klidný ani Eskymák, který v Anchorage čumí v iglú na úplně jiný kanál a i kdyby chtěl ladit Novu, nemá šanci. Představuju si popis obrazu ve scénáři asi takto:

Nekompromisní řev motorové pily rezonuje ulicí, panika podobná reakci na zemětřesení, stará Nyklová, vybíhá z krámu a v očích má šílený výraz esesáka, který se chystá uškrtit malého židovského chlapečka, který mu právě počural kanadu. Nyklová vlastním tělem brání ve zničení stromů, navzdory dřevorubecké přesile ozbrojené řvoucí motorovkou! Hudební podkres použijte ten motiv ze Smrti stopařek a volume úplně doprava. Jak ji potom odstrčej a stejně kácej, musí to být armagedon, ty lidi se musej u televize klepat jako osiky, fakt to nasolte, prostě něco, jako když se v Terminátorovi odehrává ten poslední souboj.

Pokud jste to neviděli, okamžitě na Voyo nebo někde napravit, ale určitě mějte rozsvíceno a držte někoho za ruku, je to vážně strašidelné.

Stejně strašidelné jako „esenciální herectví“ chodící almary Patricie Solaříkové a mého kamaráda Jakuba Štáfka. Oba hrát umějí, ostatně Ulice je celkově dobře herecky vedená a aktéři texty neodříkávají (jaký rozdíl proti Ordinaci), ale proboha Jakube, Almaro, když máte hrát rozpaky, nepřehrávejte. Solaříková odmítá pomoc učitelů a kolegů z kabinetu při stěhování a přitom musí lhát, stejně jako Štáfek aka její bratr, když si vymýšlí, že nemůže stěhovat, protože má zamluvenou laboratoř, což vypadá tak, že oba začnou koktat tak agresivně, že můj moderátorský projev v Prásku je proti tomu zahajovací proslov na logopedickém kongresu.

Jo, já vím, já vím, jen okecávám pedofilní skandál majora Geka ze Slovenska, a dělám to schválně. Tak ambivalentní názor na scénu jsem totiž v tomto seriálu recenzí ještě neměl.

Jistě, mám doma plnou skříň ukradených scénářů a vím, že dotyčná hopsanda není Gekova milenka, alébrž schovanka, kterou tento šedý vlk kriminální policie dlouhodobě ochraňuje a nemá s ní sex, ale předtím musí stará chartistická rašple Hejlová měsíc žárlit a navlečené to bylo na divačky pěkně.

Ale musela ta scéna vypadat, že Gek labužnicky obtěžuje žákyni deváté bé. Až podezřívám režiséra Dušana Kleina, že si to užíval. Vždyť ono to fakt vypadalo, že na to ti dva vlítnou hned na záchodě, jen se mladá omluví z hodiny, že se jí hrozně chce.

Na stranu druhou, většina divaček seriálu je schopná tomu uvěřit a ještě si říkat „Dobře Maciuchové tak, že mu nechtěla tak dlouho dát“, dobrá, dělám si srandu, že mu nechtěla tak dlouho dát hubičku.

Tu dá už v týdnu poprvé Libuška a ukončí tak trápení televize Nova, která se musela zbavit herečky Zuzany Vejvodové (jen mezi námi, v civilu třikrát labilnější hromádka neštěstí než postava, kterou hraje), a tak jí postavila do cesty nejméně pravděpodobného nabíječe, kterému by byla ochotná dát, natož s ním utéct.

Děsně nezávislý a volnomyšlenkářský, chudý, hladovějící herec s odporným účesem, s výhledem na kariéru na oblasti a doživotním alkoholismem prokládaným léčením ze závislosti na drogách, je pro vyléčenou, týranou alkofeťačku, která si našla zodpovědného šukálistu s lékařskou prací, samozřejmě terno, kterému nelze odolat a všichni to chápou, zejména když scenáristé dělají z Libora naprostého kokota, který i přes jejich nepřízeň zůstává naprosto racionální.

O všem se snaží mluvit, je chápavý, zvládá Boríska a všechny nástrahy osudu, no prostě ideální muž, ovšem nesmí mu přijít do cesty smradlavý vyhulenec s hereckými ambicemi a zemlbábou v hlavě.

V jednom mě tedy přece jen mudronešťastník zklamal. Neprohlédnout, že udání na lékařské sajty píše ředitel pekel a vládce všeho Eliáš, to bych čekal od Elišky Bučkové nebo Hanky Mašlíkové, ale Libor? Proboha vždyť nemá v Ulici krom Eliáše žádného přirozeného nepřítele, možná tak starou Nyklovou, která ale zase neumí dost číst a psát, docela by mě zajímalo, kdy mu to konečně docvakne.

Počítám, že brzy, protože to bude využito při velkém třesku (kráva Libuška, Eliáš, Miller a Boris opustí seriál a Světlana se vrátí k Lumírovi, aby byla na konci sezony zbouchnutá), ale podle mě to měl vědět už předloni.

Předloni, kdy našel ubohou, smradlavou trosku Libušku na ulici, kde ji měl nechat Eliášem dorazit.

Protože nic jiného než sadistu s bazukou v ruce si Libuška nezaslouží.

A proto ať žije, doufejme, že tragická, budoucnost Libušky.

Ať žije Ulice!