Děkuji ti, Hynku, že jsi konečně ukázal Gábině, že její domněnka, že má právo jít za svým srdcem tak, jak jí to zaručuje ústava, byla naprosto zcestná. Viditelně tě poznamenalo moje setkání s tvým představitelem Romanem Vojtkem (41), kterému jsem za liknavost Hynka řádně vyčinil.

Pumrová však musí trpět víc! Seber jí dítě, uzavři totálně penězovod! Žít její původní život jakákoli žena na Blízkém východě, tak je vděčná za blba Hynka, který chodí včas domů a nemlátí ji, zatímco ona má tu drzost emancipovaně si odtáhnout za horolezcem. Takže nepolevovat, Vánoce ti dávají obrovské spektrum příležitostí, jak ji dál mučit, tak se nenech ukonejšit atmosférou. Jak budeš chtít polevit, vzpomeň si na Brežněva a dej volný průchod radikální pomstě plné vodopádů krve, dětského pláče a nekompromisního násilí na té děvce, která si nezaslouží nic než houšť!

V úterý a ve středu jsem si musel dělat poznámky, co věcí mě rozdovádělo k euforii. Předně mikulášská ožíračka Ivany a staré Hejlové snad ukázala fanatickým přívržencům této čestné, charakterní, tedy mimořádně zavrženíhodné a nudné seriálové postavy, že i Maciuchová je jen člověk a nikoli božstvo… Jo, já vím, není vám pomoci.

Nevadí, tak to jistě patříte k těm pohoršeným nad dealerskou kariérou Adriany (jejíž matka totálně projela nabalování Oldy, které mi evokovalo dávnou famáckou blízkost její představitelky Hany Igondy Ševčíkové k Borisi Rösnerovi, jež byl také zištně balen krzevá angažmá v Národním, kristepane, co to melu, neberte to vážně, jsem trochu shopoval u Adriany…), jejíž feťácké číslo před starým blbem, pardon, správcem Peškem a vlezlou, soráč, angažovanou Amálií pro mě patří k letošním vrcholům seriálu.

Následný dialog dvojice seniorů, kteří ze starých časů znají jen myslivce a konopí viděli z rychlíku, mne coby starého divočáka taneční scény tak pobavil, že jej musím připomínkovat větu po větě:

Pešek: Já tomu vůbec nerozumím! (Zatím jsem nezaznamenal v seriálu jedinou scénu, ve které bys něčemu rozuměl, vole.)

Amálie: Čemu?

Pešek: Co to ti mladí dneska pijou (To netuším, ale když vidím tebe po padesátileté pivní kariéře, radši snad vypít cyankáli hned v osmnácti, než dopadnout takhle.), podle toho, jak blábolila (To říká ten pravej.), by měla sotva stát na nohou! A přitom chodila rovně (Neznáš, co?), mluvila normálně…

Amálie: Já myslím, že je zdrogovaná! (Dobře ty, asi tě přestanu podceňovat.)

Pešek: Jako marjánkou? (Marjánku hulím já namísto chlastu, díky tomu nedopadnu jako ty.)

Amálie: Ale né! Asi nějakou taneční drogou. Prodává se po klubech a tak… (Amálie, ty rošťando, to je přehled… Jeden by si až myslel…)

Pešek: Počkej, to jako…? Že fetuje?!! (Ne, ty imbecile, to má vod sluníčka!)

Amálie: Ale pravidelně snad proboha ne! Po pití by takhle nevypadala! (Souhlas, však víš, jak po něm vypadá Pešek.)

/Vysypávají Adrianinu kabelku, v ní mým odhadem 50 ks extáze, 10 g koksu čili dost nuda./

Pešek: No, co to je? (Neřeš a ochutnej, konečně si uděláte s Amálií pěknej večer, jako že bude i sex a nějaká ta muzika a ne jen gerořeči o nemocech.)

Amálie: Ježíšikriste, Vlasto! (Klid, to je jen extožka Amálie, z tý kabelky přeci nevylezla kozí hlava s pavoučíma nohama, ne?)

Pešek: Podívej, kolik toho má! (No, tak přistál víkend, ne? Ty si taky kupuješ na ryby rovnou basičku.)

Amálie: No, to vypadá dost špatně. (Souhlas, kokeš na první pohled naředěnej, péčko žádný, boule bez loga, taky bída.) Je to jako zboží na prodej! (Tak záleží, jestli to je kabelka obchodníka, nebo Sámera Issy, že jo.)

Pešek: Tak to mi teda musí vysvětlit, děvenka! (To víš, že jo, Vlasto, všichni v rodině a baráku tě berou děsně vážně.)

I tak, blíží se Vánoce a já nevěřím tomu, že ten bambula konečně vykope povedenou dcerku a vnučku z baráku. Stejně tak jistě nevypoklonkuje idiot Lumír odpudivou Miládku, okolo které odmítám komentovat cokoli, včetně kauzy „uherák“, která by mě i pobavila, kdyby v ní nefigurovaly samé ošklivé ženské (Miládka, její teta, stará Nyklová), s jednou z nichž starosta Nykl kopuluje, ač může mít (dokud ještě starostuje) každou, na kterou si ukáže (sekretářka – vydíratelná z pozice firemní hierarchie, Monika – vydíratelná z pozice pronajímatele, to samé další ženské figury). Ne, Lumír bude dál obcovat s kombajnem bez špetky inteligence a sexappealu (pokud má někdo problém s urážením krásy Miládky, doporučuji zhlédnout příšerný Hřebejkův film Svatá trojice, budete mít po její nahé scéně s přílivem, myslím, jasno), který navíc neumí řídit a zabírá v bytě víc prostoru než Lumír, což je sice matematicky a proporčně nepravděpodobné, ale stejně se to děje.

V příštím týdnu se máme tedy na co těšit a nezbývá než doufat, že to Amálii nedá a ochutná, Oldovi to nedá a ochutná Igondu a staré Hejlové, která je milá a nikomu nic zlého neudělala, se konečně něco krutého stane.

Vždyť jsou tu za chvíli Vánoce!

Těším se za týden :-)