Šéfredaktor eXtra.cz Pavel Novotný glosuje každý pátek dění v Ulici, kterou sleduje jeho manželka… A on se po návratu z práce pokaždé nadšeně přidává…

Na úvod se v hluboké úctě skláním před scenáristou, který dostal za úkol vyřešit paradox, který tu s vámi řeším měsíc od chvíle, co jsem zjistil, že Světlana uteče Millerovi a vrátí se k Lumírovi. Proberme si ještě jednou, v čem celý problém spočívá:

Důvody Světlany být s Millerem, a ne s Lumírem:

  • S Lumírem už byla. Do rozvodu zapříčiněném tím, že muž byl asexuální ťululum a tchyně kráva
  • Miller je mladší a hezčí
  • V seriálu to nebylo, ale že Miller lépe šuká, je snad jasné
  • Miller je bohatý a bude evidentně ještě bohatší
  • Miller je chytřejší a má práci v Bruselu
  • V seriálu nebyl náznak Millerovy nevěry, má s ní plány, pečuje o ni i o její profesní budoucnost

Důvody, proč utéct od Millera zpátky k Lumírovi:

Fakt jsem Novu podcenil, když jsem čekal, že Světluš příští týden vezme dráhu za Nyklem jen pro jeho mastnou hubu od tláči. Akce „Potrat“ mě dostala. Tedy ona musela dostat hlavně naivní maminy u televizí, inteligent a znalec se celé taškařici může tak maximálně smát, případně litovat každou divačku, která uronila slzu. Je to ta samá, co volí Babiše, prostě neprokoukne něco, co je inteligenci (namátkově Bohdan Pomahač, Nietzsche, Pavel Novotný apod.) zjevné na první pohled.

A totiž fakt, že i přes spektakulární scény Světlanina potratu, který Miller přijme relativně v klidu a ona následně nedá divačkám šanci rozklíčovat celý podvod („Ty nechápeš, že jsem potratila miminko?“ navíc geniálně zahraný Terezkou Bebarovou), ale hlavně pravdu – totiž, že zatímco ony se pohoršují nad jeho přehlíživostí nad jejím neštěstím, ve skutečnosti neudělal Miller jedinou věc, která by byla nemorální, špatná, neohleduplná… Zatímco ona je vyděračka a nacistka non plus ultra!!!!!!

Pro lepší pochopení popíšu celou kreténskou dějovou zápletku (tutově narychlo napsanou poté, co si tvůrci přečetli mé texty k celé věci a došlo jim, že mám pravdu, je to s tím návratem k Lumírovi nelogické až běda a je třeba přidat něco pod kotel, aby to alespoň vypadalo trochu důvěryhodně, ne, to si nefandím, to je prostě fakt, podle mě je můj seriál recenzí Ulice pro tvůrce, štáb a herce něco jako manuál, no, spíš Písmo svaté…) ze dvou pohledů.

A to, jak to vidí divačka Ulice (důrazně jim zakazuji číst pasáž pro inteligenci, šly by si podřezat žíly, protože by jim došlo, jak kluzká je jejich mozková kůra) a jak se celá věc má doopravdy dle zákonů přirozenosti a logiky, tedy jak ji vnímá inteligent (prosím inteligenty, aby přeskočili pasáž pro divačky Ulice, stejně by nevěřili tomu, že až taková se dá v televizi naservírovat proletariátu krávovina, navíc by je to, pokud neholdují žánru sci-fi, nebavilo).

Současná realita Millera a Světlany optikou průměrné divačky Ulice:

Kariérista a bezohledný kapitalistický sobec Miller nemá sebemenší pochopení pro přirozené partnerské sny a rodinné a životní představy Světlany a vlastně každé normální ženy jejího věku (chápavý, tolerantní partner, dítě atd.) a jediné, co ho zajímá, jsou kšefty v Moskvě nebo Bruselu. Jakákoli rozhodnutí s ní nekonzultuje a udělá-li to, vynáší verdikt vždy ignorující názor partnerky. Oddaluje početí výmluvami na práci a bezohledně ignoruje nejen výhrady Světlany jako takové, ale i ty, které k jeho chování/uvažování mají přátelé (Lumír, brácha zrzavý kokot apod.). Miller si Světlanu nezaslouží!

Současná realita Millera a Světlany optikou reálného pohledu na věc:

Vzdělaný, cílevědomý a zodpovědný Miller rozumí potřebám Světlany. A jak si plní sny a ambice stát se úspěšným byznysmenem na mezinárodní úrovni, souběžně pečuje o budoucnost Světlany a dětí. Sežene jí v Bruselu odpovídající bydlení i práci, slíbí dítě, jen co se v Belgii rozkoukají a dokončí byznys, jasně deklaruje, že má zafinancovaný a perspektivní podnikatelský záměr, který jim umožní zabezpečit sebe i děti do konce života, což by zvládl i tak, nebo již teď slušně vydělává a žijí si se Světluš na úrovni vyšší třídy. Nedělá nic jiného, než že snaží o co nejlepší budoucnost nejen svou, ale celé své rodiny, a co si o tom myslí Lumír, je mu u prdele, ostatně on Miller je architektem celé Lumírovy politické kariéry a strávil s ním jako kámoš i poradce tolik času, že nemůže nevědět, jaký je to kretén.

O bratrovi se bavit nebudeme, ten je fantastický kuchař a jediné, co v pětatřiceti dokázal, je s prázdnou kapsou nádeničit v cizích hospodách či krachovat U Henryho. Potrat přijal odpovídajícím způsobem: nevyčetl Světlaně, že mu těhotenství TAJILA, projevil starost o její zdraví, doporučil specialistu a dal najevo, že je třeba brát život tak, jak jde a dívat se dopředu, tam, kde on garantuje Světlaně vše, po čem žena touží (zdravou, zajištěnou rodinu, prestižní práci, věrného a výkonného milence, manžela, spolehlivého a rozumného za všech situací), což ona nejenže nevidí a nechce vidět, ale ještě zahlcuje Millera výčitkami. Světlana si Millera nezaslouží.

Načež se stane co? Světlana dá Millerovi kopačky a uteče za týden k Lumírovi, který ještě ve středu sjel Millera, jaký je nelida. Skutečně gratulační.

Když už jsme u starosty, dovolím si ještě jeden exkurz, a to ke kauze „Hložánkovi se sype osobní i rodinný život“. Prosím vás, viděli jste vyvrcholení zápletky s bordelem? Myslím úterní scénu, kdy vedení města řeší útok bulváru? Dovolím si nejprve přehrát celou scénu (nemusíte ji číst, není to důležité pro další odstavec, jen mi to po cestě nedalo).

(Bratrstvo kočičí pracky Nykl – Hložánek – Masný) ve foyer rokuje nad čerstvým vydáním deníku Plesk, který má na titulu Hložánka, magistrátního úředníka a kurvu před bordelem)

Hložánek: Je to tam všechno: „Orgie za komunální peníze,“ ééch. (Bejt tam všechno, je hůř, kamaráde)

Nykl: Cože? No nekecej, voni tě tady vyfotili! A to vedle tebe, to je ten týpek z magistrátu, ne? (ne, vole, Zilvar z chudobince)

Hložánek: No!

Nykl: (čte) „Neuvěřitelné! Jakoby nestačilo, že radní městské části Praha-Křečovice podvádí manželku a navštěvuje nevěstince. Navíc tam vodí další politiky, jak jsme zjistili z dobře informovaného zdroje, jde o běžnou praktiku, jak si zajistit podporu pro různé sporné projekty. Co na to jeho manželka se nám zatím nepodařilo zjistit.“… Hele z dobře informovanýho zdroje. Koho tím maj na mysli? (Lumíre, to nemyslíš vážně, že ne?)

Hložánek: No to by mě taky zajímalo! Já myslím, že za tím bude Mirka! Anebo Simona! (Pane bože, co vy jste za partu hovad? Nepracoval ty jsi v minulosti jako investigativní novinář?)

Nykl: Ale prosimtě, to je blbost. Proč by to Simča dělala. A kde by vzala tu fotku… (Hezké, jak viníš Simču, o které ví všichni v místnosti, že to být nemohla, ale to hlavní ti unikne, ostatně jsi kretén)

Hložánek: Zhrzená ženská, ta je schopná všeho! (Nejen zhrzená ženská, co si budeme povídat)

Nykl: Ale to je hovadina. Ta by ani nevěděla, jak tyhlety věci dostat do novin. (Ne, vole, ta ani neví, co jsou to noviny)

Masný: Teď nezáleží na zdroji, teď jde spíš o to, co s tím. (Jediná inteligentní bytost promluvila. Všimněte si, jak je mu blbé říct spoluvládcům, že jsou oba prvoci a zdroj opravdu není třeba diskutovat, a hned směřuje debatu k podstatnému. Bohužel ani na konci čtyřletého mandátu si není vědom faktu, že jeho kolegové nejsou komunální politici, ale primitivní jednobuněčné organismy)

Hložánek: Přesně! (Jen se netvař, žes to chtěl právě vyslovit, jantare)

Masný: No to asi jo! (Á, starosta a nejvyšší morální autorita regionu promluvila)

Nykl: No moment, to jako mám vydat dementi? (Demente!)

Hložánek: Každopádně. (Tos mě překvapil, přitom by každý čekal, že rezignuješ a omluvíš se)

Nykl: Co tam mám jako napsat? Žes nikde nebyl? I když tady je tvoje fotka, jak jsi někde v bordelu? (Někde? Jen nedělej, že ten podnik nepoznáváš)

Hložánek: Já nejsem někde v bordelu, já procházím okolo bordelu, protože jsem někde měl jednání. To je sprostá, vykonstruovaná lež. (Prosím tě, na koho mluvíš? Obě zbývající bytosti v místnosti vědí, že se s tebou rozvádí žena kvůli účtu za bordel na tvý kreditce, a o těch lidech u televizí přeci jakoby nevíš, ne? Pak jsi ale buď na lysohlávkách, anebo náčelník kreténů, to je fuk, jen by jeden neřekl, že jsi místostarosta. I když realitě, kde vede radnici Lumír…)

Hele, to je taškařice, co? A kdo je v ní největší debil? Samozřejmě Lumír! Hložánek si chce úměrně svému postavení krýt prdel a snaží se hledat řešení nejlepší hlavně pro něj a Hložánka. A Lumča? Chabě protestuje, ale dál jak kokot dělá vše, co se mu řekne, místo aby donutil Hložánka rezignovat, víceméně ho kryje, důvěřuje mu, ač ten tímto způsobem jednání buď zlikviduje Lumíra coby politika, případně zlikviduje celé vedení radnice, které skončí brzy na pracáku nebo ve vězení.

A bulvár? Ten dělá jen svou práci, odhalí nepravost, pojmenuje vše pravým jménem a klade znepokojivé otázky. A v jediném svém opravdovém selhání, které ale divák nemá šanci postřehnout (vymyšlený zdroj, být opravdový, dozvíme se něco víc než to, co ví každé malé dítě o každé radnici světě), není odhalen, protože ta věc se zdrojem je zcela mimo možnosti zmíněné trojice, ve které Masný říká, že je to fuk, že je třeba jednat, Hložánek si vymýšlí, protože je mu v reálu fuk, jak se to dostalo ven a kdo je zdroj, a Lumír, škoda slov, Lumír přemýšlí, kdo je ten zdroj..

Takže divák má opět Lumíra za jediného poctivku v místnosti (by the way, taky přemýšlí doma u chlebíčků, kdo je zdroj) a když ten dnes řekl památnou větu směrem k Millerovi (jedinému člověku, který věc umí hasit, chce hasit a hasí a chce mu pomoci ve volbách i vnitrostranickém boji se zmíněnými debily a dalšími), která zněla „měl bys konečně otevřít oči“.

Děkujeme Lumíre, to říká ten pravý.

Má cenu dál řešit Libora a Libušku? Mám se dál smát Nově za to, jak ve zrychleném režimu odstavuje zodpovědného doktora, který si měl dle scénáře Libušku za rok vzít, načež Libuška sdělila Nově, že v říjnu odchází z televize? Nemá to smysl, ač jedno mi nedá.

Libunu přebaluje Liborovi krásný tatéroherec, což by rozkódoval i horník Emil z VyVolených, ale kdepak MUDr. Před čtrnácti dny ustrnul, když přes výlohu viděl noční švitoření své milé a toho dementoherce bez perspektivy a začal trošku žárlit. A pak víc, když ho viděl svalnatého v televizi.

A včera????? Libuška už nechce dál točit a je třeba jednat, a tak když je po divadle unaven, v klidu nechá Libušku v jeho společnosti (plus dva feťáci okolo) a s přáním „Postarejte se mi o ni“ v klidu odejde spát, aby si ti dva mohli zašukat. Iracionální? A co tento týden nebylo?

Možná jen Maciuchová, která brilantně vyřešila problém almary u katedry, pardon, šikanu Terezy, a pořešila přezkoušením v kabinetě toho hajzlíka z deváté cé tak, že Masaryk s Coubertainem by jen záviděli. Ano Miriam, ta prostě neselže, i kdyby našla kufřík s milionem a bylo na něm napsáno, že si ho nálezce může nechat či ho dát postiženým dětem. Na vlastní pěst by vypátrala majitele, proti jeho vůli mu jej vrátila a ještě mu pověděla něco o Havlíčkovi Borovském.

Domácí úkol dnes pouze jeden a pro tvůrce:

Podívat se do zrcadla a opakovat po mně: „Divák je kretén, a protože kreténů je 8× víc než nekreténů, je v televizní soap opeře možné vše, až na naprostou ztrátu soudnosti všech postav, které jednají jako v románu Franze Kafky, akorát, že navíc pod vlivem LSD, a to s takovou mírou zhovadilosti, že je nepochopitelná i v televizním seriálu, kde je všechno jenom jako.

Privátní domácí úkol pro Libušku na rozloučenou:

Ještě jednou řekni „Já nepiju“ a odmítni jointa a začnu si myslet, že se mi to, že jsi těch deset let v Ulici víceméně prochlastala po feťácké minulosti, jenom zdálo.

Ať žije Ulice, přátelé.

P.S.: Josefe Rychtáři, promiň, že jsem si myslel, že nic šílenějšího než tvou sbírku šutrů z kolejí už neuvidím.