Po náhlém zhoršení stavu ji ale k lékařům přece jen dovezli. Ti rodině oznámili, že dívka trpí tzv. toxickým šokem. Doktoři už bohužel dívku nedokázali zachránit. Jemma zemřela o týden později.

Matka Jemmy Diane nyní varuje veřejnost. O nebezpečí, které používání tamponů provází, totiž nemá většinová populace ani tušení. Takzvaný toxický šok se vyskytuje většinou v případech, kdy má žena tampon zavedený až příliš dlouho. Způsobují ho pak bakterie, které se v návaznosti na použití tamponu objeví.

„O toxickém šoku se mluvilo v 80. letech, ale teď vůbec. I kdyby to zachránilo jen jednoho člověka, tak to za to stojí,“ říká Diane Roberts.

Přestože se jedná o opravdu vzácnou nemoc (v České republice jí trpí jen několik žen ročně), je třeba si na ni dát dobrý pozor. Mezi hlavní projevy šoku patří vysoká horečka, pokles tlaku, pozorovat se dá i zvracení a průjem, výjimečné nejsou ani závratě nebo zmatenost. Důležité je sledovat kůži, na které se mohou vytvářet výrazné vyrážky, případně může docházet k jejímu odlupování, především z dlaní a chodidel.

Ani používání vložek namísto tamponů ale nezaručí, že vás syndrom toxického šoku mine. Viníkem jsou bakterie, které se do těla mohou dostat i úplně jinou cestou.

Rodině zesnulé Jemmy se podařilo vybrat již v přepočtu 1,2 milionu korun, které nyní využívají právě pro rozšíření povědomí o toxickém šoku ve společnosti.