Pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) se s tím v ulicích velkoměsta příliš nemaže.

Neúnavný propagátor cyklistiky a zastánce zón s omezenou dopravní dostupností nedávno ve spodní části Václavského náměstí, kde město zřídilo pěší zónu, předvedl, že sám se s tím, samozřejmě díky tomu, že vůz, který ho přivezl, má povolení, mazat v provozu nehodlá.

Hudeček provokuje řidiče i cyklisty jinak. Na rozdíl od většiny ostatních politiků, včetně ústavních činitelů, využívá totiž hned dvě služební auta! Krom primátorského superbu si totiž pronajímá od magistrátu octavii, kterou dle smlouvy využívá k soukromým i služebním účelům.

Tuto politiku, kterou zavedl už jako první náměstek, hájí tím, že chce ušetřit, protože jinak by ho všude musel vozit služební řidič a podobné šetření se „dá“ při primátorském platu, který činí cca 120 tisíc měsíčně, pochopit.

Vypůjčit si dlouhodobě vůz z půjčovny, což by nevypadalo tak zištně, by se samozřejmě Hudečkovi zle nevyplatilo. Jednak by navíc nezískal zdarma pravidelné mytí vozu a další servis, který mu takto poskytuje magistrát, a pak je tu ještě zdánlivě nevinná záležitost – parkovací karta. Vzhledem k tomu, že primátor má trvalé bydliště v Praze 8, ale ve skutečnosti bydlí ve Vyšehradské ulici na Praze 2, nemá na „dvojce a jedničce“ logicky nárok na zvýhodněnou parkovací kartu v zóně a musel by uhradit komerční cenu.