Pan Martin Maska se rozohnil na svém facebookovém profilu a vyjádřil se k cenovému rozdílu mezi výrobky, které se prodávají u nás a které jsou k dostání v Německu. Sám Martin si dal tu práci, že se vydal na průzkum do Německa, aby zjistil, jak to s cenovým rozdílem je. Ceny výrobků nebral uživatel v akci, ale za běžnou cenu, což je důležité zdůraznit.

Představte si, že za naprosto stejný nákup zaplatíte v Německu 2 710 Kč a u nás ty stejné výrobky koupíte za neuvěřitelných 6 484 Kč. Jako příklad uvedl Martin pár výrobků, které se cenově naprosto odlišují. Kapesníky babylove 25,70,– vs. 59,90,–, pěna na holení Nivea 44,70,– vs. 107,00,–, pěna do koupele 25,70,– vs. 42,90. A tak bychom mohli pokračovat výrobek za výrobkem – více ZDE.

Drogerie DM je zaplavena dotazy, proč tomu tak je. Čechům se logicky nelíbí, že za výrobky stejné kvality (doufáme, že kvalita je stejná!!!) platíme mnohem vyšší ceny než lidé v Německu. Češi se cítí podvedeni a poškozeni.

Jak reaguje drogerie DM?

„Rozdílnost cen jednotlivých výrobků je dána především rozdílným tržním prostředím, což se netýká pouze naší společnosti. Do konečné ceny výrobků dm značek se promítají mimo jiné logistické náklady na dopravu zboží, náklady spojené s přípravou etiket a českých textů na přebalech výrobků nebo samotným etiketováním, rozdílná sazba DPH či hustota prodejní sítě. Vyzdvihnout chceme, že i přes méně příznivé srovnání cen českého a německého trhu si mohou být naši zákazníci jistí, že kvalita výrobků dm značek je všude stejná. V prostředí českého trhu nabízíme svým zákazníkům dobrý poměr mezi cenou a výkonem, stejně jako pořízení celkového nákupu vždy výhodně,“ uvedla pro eXtra.cz Nikol Šnejdová, která drogerii DM zastupuje.

Taková odpověď naše čtenáře ale neuspokojila. Češi nevědí, zda si z nich vedení DM dělá legraci, nebo prostě kalí vodu, protože k tomu není co říct. A tak jsme paní Šnejdové zaslali doplňující dotazy.

Co nás zajímá?

DM tvrdí, že do ceny výrobku se projevují náklady na logistiku. Jak ale mohou být náklady na logistiku v Česku vyšší, když Česko je menší než Německo? To by mělo být naopak, ne? Jak je to možné?

Dále nechápeme, jak se do finální ceny výrobku projevuje etiketování. Vždyť etikety jsou stejné v Česku i Německu, jen se liší jazyk. Jak je možné, že etikety v češtině jsou dražší než etikety v němčině?

DM dále píše něco o hustotě prodejní sítě. V obou zemích je ale hustota prodejen v podstatě stejná. Jak je tedy možné, že v Česku se to na ceně projeví a v Německu ne?

Paní Šnejdová z drogerie DM na tyto doplňující dotazy zatím neodpověděla. Což respektujeme, protože je víkend. A věříme, že v pondělí se vedení DM k celé kauze vyjádří podrobně. Uvedené odpovědi (pokud nějaké dorazí) rádi zveřejníme na stránkách eXtra.cz.