David Ballard, americký psycholog, charakterizuje vyhoření jako poslední stadium chronického stresu.

Znamená to, že v sobě potlačujete věci, které vás stresují až do té míry, že dojde k jejich kumulování a následnému provalení.

Průšvih je, že pokud se syndrom vyhoření neléčí, může mít katastrofální dopad na zdraví lidí, jejich štěstí, vztahy a samozřejmě na pracovní výkon.

Nepozorujete u sebe jeden z těchhle 6 příznaků?

1. Únava

Ať už jde o emocionální, mentální nebo fyzické vyčerpání, máte pocit, že byste pořád jen spali a spali. Je úplně jedno, jaký je den v týdnu a jaké je počasí.

2. Odpor

Ať už za váš odpor k jakékoliv činnosti může nedostatečná motivace nebo pocit méněcennosti, práce vás nebaví a nenaplňuje.

3. Špatná nálada

Možná máte pocit, že vám nezáleží na tom, co děláte, a jste zklamáni ze všeho. Na sobě můžete pozorovat více pesimistickou náladu, než jakou jste oplývali předtím.

4. Nezdravý způsob života

Pokud „vyhoříte“, je vám jedno, co jíte, co vypijete a jak vypadáte. Prostě se jen protloukáte životem. Pijete, kouříte a ponocujete. Bez důvodu a radosti.

5. Workoholismus

Fakt, že trpíte tímhle syndromem, může podporovat i vaše nadměrná pracovní zátěž bez výsledků. Možná máte pocit, že v kanceláři žijete i spíte, ale na vašem výkonu to není znát.

6. Konflikty

Pokud vám najednou všichni lezou na nervy a nejste schopni a ochotni najít s kolegou společnou řeč, měli byste se zamyslet nad tím, co vám k životu chybí.