Není žádným tajemstvím, že talentové show jsou postavené více na sociálním příběhu, emocích a poprsí než talentu, ale konfrontace s konkrétními důkazy je přesto dost děsivá.

Přední slovenský bulvární týdeník Plus 7 dní získal tajné podklady, které používala porota soutěže při castinzích, a z nich vyplývá, že vše byla jen dobře režírovaná show.

„Zomrela jej a dvom súrodencom mama, otec ich nevyplatil z dedičstva, nasťahoval si k sebe frajerku, túto staršiu sestru nechce púšťať za sestrami, ona robí predavačku, sestru chce dať na spev, lebo krásne spieva, keď rozpráva príbeh až sa trasie, hrozne to chce, spieva slabo, dobre ju vystresovať, potom dá impossible /resp. pesničku, ktorá súvisí s jej príbehom/ počas celej skladby musí myslieť na sestry…,“ takové a podobné poznámky ostříleného režiséra a architekta zákulisí show Jeffa Minaříka měli před sebou Ondřej Brzobohatý (31), Celeste Buckingham (19), Sisa Sklovska (48) a Oto Klempíř při castinzích, kterým předcházely castingy neveřejné, při kterých si slovenská režie soutěžící pořádně proklepla a pak je posílala do předem rozhodnutého boje před hvězdnou porotu.

Redakce týdeníku stejně jako redakce eXtra.cz má k dispozici desítky stran přísně tajných podkladů, jejichž kompletní zveřejnění by mohlo soutěžícími pořádně otřást. Porota měla totiž předem nalinkováno, jak uchazeče psychicky rozložit až k pláči, vyloženě nechutné jsou pak poznámky o tom, že je potřeba, aby si slečna přinesla „stejnou smradlavou bundu“.

Všimněte si také v galerii slova „Rychlik“ pod řadou soutěžících. Pokud bylo u pokynů k zacházení se soutěžícím právě toto slovo, mohl zpívat, jak chtěl, ale na konci stejně slyšel nemilosrdný ortel o tom, že končí.

Kde je hranice manipulace s účinkujícími? Věděli o tom, jak daleko televize JOJ, která show vysílala a dodávala do Čech, zašla? Používá podobné praktiky tým Hlasu, který právě běží na Nově? Co myslíte?