Od dětství jsem byla hubená a nejvyšší ze třídy, máma se těšila na moji kariéru supermodelky, ale zřejmě to přepískla. Po pubertě od svých 19 let jsem začala přibírat, a to jsem se stravovala a hýbala více méně stejně jako předtím. Když ale moje velikost už nebyla S, ale L a nevešla jsem se pomalu do ničeho ze svého šatníku, řekla jsem si a DOST!

Od kámošky se ke mně dostala Dukanova dieta a já se rozhodla, že do toho jdu. Jelikož moje váha ukazovala 76 kg, byl opravdu nejvyšší čas s tím něco udělat. Mým cílem bylo zhubnout a mít zpět svých 55 kg, jako tomu bylo dříve.

Byla jsem na sebe hodně přísná a zakázala jsem si taky veškerý alkohol a jídlo po 19. hodině. Než jsem ale s dietou začala, chtěla jsem svůj organismus pročistit, a tak jsem absolvovala rýžový detox, který trvá pouze 12 dnů, ale organismus je připravený na redukci váhy.

Spousta odborníků tvrdí, že není dobré se vážit každý den, mě to ale motivovalo jít dál – i když jsem zhubla třeba je 200 g, těšilo mě to, jako malé dítě těší vánoční dárek, a motivovalo mě to jít dál. Na první fázi Dukanovy diety jsem najela hned den po ukončení detoxu. A výsledky? Dostavovaly se každý den! Nikdy bych nevěřila, že je tohle opravdu možné.

První fáze – Útočná

V takzvané útočné fázi diety se nesmí jíst v podstatě nic jiného než bílkoviny a libové telecí nebo hovězí maso, libová drůbež a ryby. Můžete si dopřát nízkotučné sýry, krůtí nebo kuřecí šunku s vysokým obsahem masa, bílé nízkotučné jogurty atd. V 1. fázi je nutné konzumovat přesně 1 a ½ lžíce ovesných otrub denně, jelikož je to podstatná potravina v této dietě.

Zakázaná je zelenina a ovoce. Velmi důležitý je pitný režim. Je nutné vypít alespoň 2 litry vody denně. Pokud chcete zhubnout celkem 5 kg, tak se první fáze drží dva dny, pokud chcete zhubnout až 10 kg, tak tři dni, 20 kg pět dní a více než 20 kg sedm dní. Já osobně byla v první fázi 10 dnů a zároveň je to maximum, které se doporučuje setrvat. Po ukončení první fáze byl můj úbytek váhy 3 kg.

Druhá fáze – Rovnoměrná ztráta

Dodržuje se vše, co v první fázi, ale smí se přidat vybraná zelenina. Jsou povolena rajčata, okurky, ředkvička, špenát, brokolice, chřest, pórek, zelí, houby, celer, fenykl, baklažán, paprika a mrkev. Stále však nesmíte rýži, brambory, luštěniny, kukuřici a avokádo. Zeleninu můžete míchat s bílkovinnými potravinami. Tuto fázi dodržujete, dokud se nedostanete na svoji vysněnou váhu, což u mě bylo 55 kg. Také je nutné říct, že zelenina se nekonzumuje každý den! Můžete ji jíst obden nebo to střídat týden pouze bílkoviny a týden bílkoviny plus zelenina. Tato fáze u mě trvala přesně 78 dnů a já jsem na váze měla svých vysněných 55 kg.

Třetí fáze – Udržovací

Do fáze tři se přesunujete ve chvíli, kdy jste dosáhli své vysněné váhy. Přidáte jedno ovoce denně (kromě banánů, hroznového vína, třešní a oříšků) a dva krajíce celozrnného chleba. Tato fáze trvá dle toho, kolik jste zhubli v předchozích fázích. Každý shozený 1 kg vynásobte deseti dny. U mě byl úbytek váhy opravdu velký, tudíž jsem musela vynásobit úbytek váhy 21 kg x 7 dnů (1 týden), výsledek byl 147 dnů setrvat ve třetí fáze. Bylo to náročné pořád se kontrolovat, když už jsem vážila svých vysněných 55 kg, ale vyplatilo se.

Čtvrtá fáze – Definitivní stabilizace

Můžete se vrátit zpět ke svému jídelníčku, podmínkou je, že jednou týdně musíte dodržovat čistě bílkovinný den z první fáze. A to už navždy. Je to vysilující, ale pokud se dostanete přes všechny tři fáze úspěšně, byla by škoda se na to vykašlat a nabrat nechtěné kila zpět.

Samozřejmě není to pouze o dietě, můj úbytek váhy byl vcelku rychlý, co u některých nemusí fungovat. Velkou roli v mém hubnutí sehrála abstinence, žádné pozdní večeře a poslední jídlo maximálně v 19 hodin a také cvičení. Já osobně nejsem žádná milovnice sportů, a tak jsem navštěvovala dámské fitness centrum pouze jednou či dvakrát do týdne, více mích fotek naleznete ZDE . Vyzkoušíte to taky ?