Výměna manželek 2024 Sedm schodů k moci válka na Ukrajině Survivor 2024

RECENZE: Všichni povinně do kina! Lída Baarová se Renčovi nevídaně povedla

Zdroj: youtube.com
Málokterý český film měl ještě před svou premiérou v posledních letech v médiích tolik prostoru jako projekt Filipa Renče Lída Baarová. Projekt, na kterém režisér údajně pracoval patnáct let, novináři zkoumali snad ze všech úhlů. Dnes má Lída Baarová slavnostní premiéru, na kterou dorazí i Renčův kamarád z Hradu. Jenže jediné důležité ve skutečnosti je, jakým filmem Lída Baarová vlastně je?

A odpověď bude asi pro mnohé překvapivá. Lída Baarová je vynikajícím snímkem. Filmem, který je na české poměry v mnoha ohledech zcela jedinečný. A v některých české poměry téměř deklasuje. Tvůrcům jednoznačně vyšla sázka na herecké hvězdy. Rakouský držitel Oscara Karl Markovics v roli démonického Josepha Goebbelse předvádí herecké umění světové úrovně. Zdatně mu sekunduje i německá hvězda Gedeon Burkhard jako Baarové milenec Gustav Frölich.

Z českých tváří si o Českého lva zcela jednoznačně říká Simona Stašová v roli maminky hlavní hrdinky. Skvělá je i Lenka Vlasáková, která hraje paní Goebbelsovou. A ústa mnoha posměváčků zavře Pavel Kříž jako Adolf Hitler. Kdo z vás by si jen pomyslel, jak famózně může „Básník“ Štěpán Šafránek zahrát největšího válečného zločince v dějinách? Mladší generaci diváků pak jistě potěší Jiří Mádl v roli lehce zmateného, ale nevídaně roztomilého a nešťastně zamilovaného filmového asistenta.

A co představitelka hlavní role? Slovenka Táňa Pauhofová na plátně skvěle zúročuje svou hlavní devízu, kterou je její půvab. Obleče desítky dobových kostýmů a její fanoušky jistě potěší i milostná scéna s kulhavým ďáblem Goebbelsem.

Měli jsme možnost film vidět před oficiální premiérou a můžeme konstatovat, Renč dokázal dokonale využít na české poměry velmi nadstandardní rozpočet. Spousta zajímavých exteriérů, náročné davové scény a obří hákové kříže a říšské orlice na každém rohu.

Lída Baarová by rozhodně mohla české kinematografii vrátit sebevědomí, které ztratila někdy na konci devadesátých let. A pro diváka je skvělé, že konečně může jít do kina na český film, v jehož průběhu se nemusí za jeho tvůrce a herce stydět a prožívat okamžiky mlčenlivé trapnosti.

Ornella vzdala snahy o usmíření s matkou. Už mě to obtěžuje, říká a přiznala, že dvě z jejích dětí babičku nikdy nepoznaly