Via dei Mercanti v italském Miláně zažila dnes ráno tak trochu chaos. Lidé spěchali k zubaři, do práce nebo na nákupy, ale najednou neměl nikdo na nic čas a jen ohromeně stál na ulici, protože z betonu ze zničehonic vynořila zbloudilá ponorka.

Rozbitý beton všude okolo a z něj čouhající vršek plavidla, vedle odřený smart a námořník lezoucí z věže. Nikdo nechápal, co se děje. Dokonce museli přijet i hasiči, aby na místě zjednali pořádek.

Říká se tomu guerilla marketing a je to vlastně taková drzá reklama, i když poznávacím znamením guerilla marketingu je účinná kampaň za málo peněz. Ale tohle platila pojišťovna a ta si může dovolit vydat nejen nějaký ten milionek z kapsy, ale klidně i rozbořit ulici.

Kampaň na ochranu zdraví a života s názvem „Chraňte svůj život“ je pořádný kousek italských pojišťováků, i když nějak netušíme, jak má ponorka souviset s vaším spokojeným a dlouhým bytím na světě. Asi že se vám může stát opravdu cokoliv. Prostě jdete po ulici a sejme vás ponorka.

Běžně. Ne?