Chrápání je narušitel spánku chrápajícího i jeho partnera, navíc většinou signalizuje i zdravotní problémy. Nepříjemný zvuk je většinou zapříčiněn vzduchem v dýchacích cestách, který naráží na překážku a tu rozechvěje. Za překážku můžeme považovat rozšířenou tkáň v nosohltanu, zhoršenou nosní průchodnost, která vzniká povolenou tkání, snížené měkké patro nebo třeba nachlazení.

Velmi často je chrápání spojeno s dalšími zdravotními problémy, jako je vysoký krevní tlak, obezita, spánková apnoe nebo chronická rýma. Častěji chrápání postihuje muže, ovšem pokud chrápe žena, je tento nepříjemný zvuk daleko hlasitější. Co tedy s tím?

Snažte se spát na boku a vyvarujte se poloze na zádech. Také se snažte mít rozhodně podloženou hlavu a nespat bez polštáře. Zde je pár informací o chrápání, které jste určitě nevěděli a které vám mohou značně pomoct.

1. Stačí si pořídit tenisák

Může se vám to zdát jako drastická metoda, ovšem funguje. Stačí si přišít tenisák na zadní stranu pyžama a je po problémech. Pokud se totiž budete při spánku točit na záda, tenisák vám to nedovolí, a tak se vyhnete této nejvíc nevyhovující poloze. Mějte ovšem na paměti, že chrápání má určitě nějaký původ, a tak by bylo vhodné navštívit lékaře, do té doby může být ovšem tenisák dobrým pomocníkem. Minimálně tento vynález ocení váš partner.

2. Přestaňte kouřit

Studie z American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine potvrdila, že kouření má velký vliv na naše chrápání. Nejen že cigaretový kouř je dráždidlo, které zapříčiňuje otok měkkých tkání, kuřáci jsou náchylnější ke krčním zánětům, vysvětluje pro portál idnes.cz doktorka Romakerová. Pokud tedy nedokážete přestat kouřit úplně, vyhněte se alespoň cigaretě před spaním.

3. Za chrápání můžou alergie

Chrápání je způsobeno vším, co nám způsobuje otékání nosních nebo krčních tkání. Svou roli tedy může sehrát i alergie. Proto pokud chrápete a neznáte příčinu, zkuste navštívit alergologii, možná bude po problému.

4. Přemýšlejte nad tím, co jíte před spaním

Pokud se před spaním nacpete tučným a těžkým jídlem, které zapijete lahvinkou alkoholu, nedivte se, že chrápete. Jíst by se mělo naposledy 4 hodiny před spaním, a to ne jen kvůli chrápání. Dále se vyhněte lékům na spaní a uklidnění, které vás sice uvolní a vy díky nim nerušeně spíte, ovšem sníží také napětí ve svalech kolem krku a tím se pravděpodobnost chrápání zvýší.

5. Je čas na dietku

S chrápáním je přímo spojena nadváha. Více ohroženi jsou pak lidé, kteří mají větší tendenci přibírat v horní polovině těla. Stačí nepatrně zhubnout a vaše problémy s chrápáním můžou pomalu ale jistě ustávat.