Minerály hrají rozhodující roli v organismu. Podílejí se na regulaci pohybu vody, na stavbě tkání, na nervové činnosti, produkci hormonů apod. Jak poznáme, kdy nám minerály chybí a kdy naopak přebývají?

Svalové křeče

Ty jsou většinou způsobeny nedostatkem draslíku, který reguluje obsah vody v buňkách a zvyšuje nervovou a svalovou dráždivost. Zkuste zařadit do jídelníčku droždí, čočku, hrách, fíky a ryby.

Mravenčení

Možná máte málo fosforu. Fosfor má vliv na skladování a přenos energie a na svalovou a nervovou činnost. Papejte vaječné žloutky, korýše a čokoládu, pijte mléko.

Nevolnost, ospalost, nízký tlak

Nadbytek hořčíku, který se podílí na přenosu nervových vzruchů. Omezte špenát, oříšky, mléčné produkty a čokoládu.

Apatie, ztráta chuti k jídlu

Zřejmě nedostatek chlóru a tím pádem dysbalance kyselosti a zásaditosti tekutin. Více solte.

Vysoký krevní tlak, nedostatečná srdeční a ledvinová funkce

Příliš sodíku. Sodík řídí obsah vody v organismu a podílí se na svalové práci. Vyhněte se příliš slaným pokrmům.

Osteoporóza, křeče, pomalý růst kostí

Málo vápníku, díky němuž dochází k růstu zubů a kostí a podílí se i na srážlivosti krve.