Vlastně vajíčko dává těstu jenom hezčí barvu, na to správné slepení můžete použít mnoho jiných potravin. My vám představíme 10 z nich. Některé jsou trvanlivé, takže je stačí mít připraveny ve spíži a váš problém je vyřešen.

1. Banán

Jednoduché. Prostě ho vidličkou rozmačkáte a přidáte do těsta. Pokud máte takové ty hnědo-černé banány, nevadí! Jsou extrémně sladké, takže můžete použít poloviční várku cukru a mít jídlo zdravější.

2. Lněné semínko

1 PL semínek a 3–4 ČJ vody. Umixovat nebo zamíchat a chvíli vydržet. Vznikne „sliz“, který všechno bezpečně slepí.

3. Chia semínka

1 PL chia, třetina vody v hrnku, opět umixovat a nechat 15 minut odstát. Vznikne stejný efekt jako u lněného semínka.

4. Arašídové máslo

Doma ho mají hlavně sportovci nebo mámy s dětmi. Stačí 3 PL a na vajíčko můžete zapomenout.

5. Kukuřičný škrob

Klasika. Stačí 2 lžíce škrobu promíchat se třemi lžícemi vody.

6. Jablečná šťáva

No fakt. Čtvrt hrnku.

7. Prášek do pečiva

Ten používáme běžně. 2 lžíce smíchat s vodou a olejem.

8. Cizrnová mouka

Tohle je trochu exotika, ale proč ne. 3 PL mouky a 3 PL vody a máte to!

9. Protein

Sportovci, máte doma práškový protein? Tak 1 PL prášku smíchejte se 3 PL vody a máte vystaráno!

10. Silken tofu

Další exotika, ale seženete ho v obchodech s asijskými potravinami. Bude vám stačit čtvrt hrnku.