Co je to vlastně chytrost? Dobrý výsledek inteligenčních testů? Zdravý rozum? Schopnost fungovat v sociálním prostředí? Těžko říct. Jedno je ale jasné – hlavním aktérem je lidský mozek. Zde je pět způsobů, jak u vašeho mozku zvýšit schopnost přijímat a ukládat nová data. Neboli stát se chytřejšími.

1. Meditujte

Meditaci znají lidé už tisíce let a využívají ji k různým účelům. Zpravidla se jedná o dechová cvičení, pomocí níž člověk dosáhne duševního klidu. Výzkum prokázal, že pravidelná meditace může zvýšit mozkovou aktivitu. Není divu, že některé velké firmy nabízejí svým zaměstnancům kurzy meditace.

2. Cvičte

Mozek, stejně jako ostatní části těla, potřebuje pravidelné cvičení, aby si udržel svou pružnost a vitalitu. Proto se sem tam pusťte do puzzlů, sudoku nebo křížovek. Vědci také tvrdí, že mozek zaměstnáte i tím, když si najednou začnete čistit zuby druhou rukou. Měňte občas zaběhlé věci, probudíte tím svou mysl.

3. Nasaďte bakterii

V červnu roku 2010 vědci prezentovali poznatek, že polní myš v sobě chová bakterii zvanou Mycobacterium vaccae, která jim zajišťuje lepší výsledky v orientaci v bludišti a způsobuje vyšší hladinu serotoninu v krvi. Není třeba polykat živé myšky, bakterii prý můžete chytit prostou procházkou v přírodě.

4. Vyspěte se

Aby mohl mozek správně fungovat, musíte mu dopřát dostatek odpočinku. Vědci doporučují šest až osm hodin spánku denně na to, aby se mozek zregeneroval a připravil se na další den.

5. Pečujte o sebe

Lidské tělo je jeden velký celek a vše se vším v něm souvisí. Fyzická aktivita je nejen fajn pro vaši kondici a siluetu, ale také pro váš mozek. Velmi důležité je i to, jak se stravujete. Rybí tuk, vajíčka, maso a listová zelenina – to vše udělá vaší šedé mozkové kůře dobře.