Žijeme v době civilizačních nemocí a stresu. Je zapotřebí zpomalit, jíst střídmě a nepodceňovat ani fyzickou aktivitu. Díky špatnému životnímu stylu trpíme až desetkrát více nádory, kardiovaskulárními chorobami i demencemi.

Pokud se tedy chcete naučit žít zdravě, rada je jednoduchá. Naučte se jíst potraviny s nízkým obsahem nasycených tuků, cukru i sodíku. Dále by vaše strava měla obsahovat dostatek ovoce i zeleniny. Velmi se doporučuje tzv. středomořská strava, což jsou mořské ryby, které do těla dodávají omega-3 mastné kyseliny. Dále nezapomínejte na přísun ořechů, řepkového oleje a celozrnných potravin.

Ptáte se, jak má vypadat váš den, který je obohacen o zdravotní rituály? Ráno vstanete a nezapomenete na bohatou snídani. Nezapomenete ani na svačinu, oběd, svačinu a večeři, s tím, že snídaně je nejbohatším jídlem dne a pozvolna ubíráte. Večeře by pak měla být jen salát nebo čirá polévka.

Během dne si nezapomenete dělat krátké přestávky na čaj nebo na kávu, a jakmile ucítíte, že se dostáváte pod tlak nebo do stresu, prostě na chvilku vypnete. Nezapomeňte si najít v týdnu i čas pro nějakou fyzicky náročnou aktivitu. Spánek by měl být dlouhý 6–8 hodin a rozhodně byste se neměli přespávat například o víkendech.

Zní to jednoduše, nemyslíte? Teď už jen stačí dodržovat to.