Jdete-li si koupit drahé pečivo do vyhlášeného pekařského „butiku“, kde se platí více za značku než za manuální práci, přičemž jedna houska stojí deset korun, očekáváte, že za svoje vydělané peníze dostanete to, co vám obchod slibuje.

Bohužel často to tak není a čeští obchodníci se stále ještě nenaučili, že přijde-li zákazník reklamovat zboží (jakékoliv!), měli by jej bez řečí vzít zpět, vrátit peníze a ještě ho s úklonami vyprovodit až ke dveřím jeho bytu. Nikoliv se dohadovat jak hokynář z trhu, natož být na zákazníka drzý, častovat jej nadávkami či na něj halekat jak někde na pastvě.

Facebooková stránka Vývařovna, která je dcerkou stejnojmenného blogu patřící dívkám-blogerkám, jež se zabývají kvalitou/nekvalitou jídel, receptů, potravin, obchodů a restaurací, dnes sdílela stížnost uživatele Jana E., který se přesně s takovým přístupem setkal tváří v tvář.

Ve vyhlášené pekárně si zakoupil sedmero housek se lněnými semínky a až doma zjistil, že semínka v pečivu mají nožičky a vůbec chutnají celkově po proteinu. Když se do obchodu vrátil se svou reklamací, prodavačka, jak sám píše, ruské národnosti, se snažila nejprve nespokojeného Jana přesvědčit, že zapečený hmyz jsou opravdu zdravá semena lnu setého, a když viděla, že u něj nepochodí, hodila po něm padesát korun se slovy, že když si to nemůže dovolit, ať si tedy takové pečivo nekupuje.

Je úplně jedno, jestli váš nákup stojí sedmdesát korun nebo sedmdesát tisíc, zde jde samozřejmě o princip a nějakou reklamační politiku, do které máme v této zemi ještě hodně daleko. Pekařství Mansson Bakery & Pastry z ulice Bílkova by se buď mělo chytnout za nos, nebo vyměnit personál.